متاسفانه‌ برخلاف برگزاری جلسات متعدد‌ در خصوص کمبود منابع، نیروی انسانی‌ و تجهیزات در مناطق محروم هنوز نتوانستیم در بهبود شرایط سلامت مناطق محروم اتفاق مثبتی رخ نداده است.

دکتر شهلا میرگلو‌ بیات‌ عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: متاسفانه علیرغم برگزاری جلسات متعدد در خصوص کمبود منابع، نیروی انسانی و تجهیزات در مناطق‌ محروم، هنوز هیچ بهبود شرایطی در این مناطق رخ نداده است. 
 
وی گفت: با توجه به دور بودن دسترسی شهرستان‌ها از امکانات مراکز استان و شهر‌های بزرگ و کمبود حقوق، پرسنل‌ درمانی تمایلی به کار در اینگونه مناطق ندارند و پس از پایان طرح‌ خود به سرعت از این مناطق خارج می‌شوند. 
 
وی با بیان اینکه تمایل بخش خصوصی و حتی بخش‌های دولتی برای گسترش فعالیت در مناطق محروم‌ چندان قابل قبول نیست، خاطر نشان کرد: البته در سال جاری مقر شده است دانشگاه‌ها سهمیه مناطق محروم را به افراد بومی‌‌ همان مناطق بدهند تا ماندگاری‌ پزشکان در مناطق دور‌تر بیشتر شود و به زبان ساده‌تر پزشکان ویژه برای‌‌ همان مناطق تربیت‌ کنیم. 
 
وی افزود: در طولانی مدت این رویه شاید در حل مشکلات شهرستان‌ها موثر باشد، البته نباید فراموش کنیم مقاومت‌هایی در این خصوص از سوی پزشکان هم دیده می‌شود که با ایجاد بسته‌های تشویقی، حقوقی و امکانات بتوان شرایط بهتری در این مناطق به لحاظ بهداشتی و درمانی فراهم شود. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار