نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس کاهش قیمت نفت خام در بازارهای جهانی را تلنگری برای مسئولان عنوان کرد و گفت: مسئولان کشور به جای خام فروشی بایستی به سمت تولید فراورده‌های نفتی باکیفیت حرکت کنند.

محمدسعید انصاری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ در خصوص کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی اظهار داشت: کاهش قیمت نفت خام بیش از آنکه ریشه در مسائل اقتصادی داشته باشد سیاسی است.
 
نایب رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: این حربه و دسیسه کشورهای امریکا و عربستان صعودی است که قیمت نفت را پایین آوردند و باید مسولان آگاهانه وارد بازار شوند.
 
این نماینده مجلس با بیان این که نگاه سیاسی به نفت برای همه کشورها خطرناک است افزود: عربستان نیز باید نگران این وضع باشد زیرا ممکن است شرایط به گونه‌ای تغییر کند که آنها ضرر ببیند.
 
نایب رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس کاهش قیمت نفت خام در بازارهای جهانی را تلنگری برای مسئولان دانست و گفت: مسئولان کشور به جای خام فروشی بایستی به سمت تولید فراورده‌های نفتی با کیفیت حرکت کنند.
 
وی با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان بایستی منافع ملی خود را درنظر بگیرند اظهار داشت: همزمان با فرا رسیدن فصل سرما تقاضا بیشتر می‌شود و تولیدکنندگان می‌توانند جلوی کاهش قیمت را بگیرند و به سمت افزایش قیمت حرکت کنند.

انصاری درباره تأثیر قیمت کنونی نفت خام در تعیین قیمت نفت در قانون بودجه ۹۴ خاطرنشان کرد: اکنون نمی‌شود در این زمینه با قاطعیت سخن گفت زیرا تعیین قیمت با توجه به بازار است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار