سکوی 18A پارس جنوبی به عنوان دومين سکوی فازهای اولويت‌دار روز پنجشنبه گذشته با روشن شدن مشعل آن، با موفقيت آزمايش شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شانا، نخستين سکوي فاز 17 و 18 ميدان گازي پارس جنوبي اواخر هفته گذشته با موفقيت راه اندازي و تاسيسات اين سکو با روشن شدن مشعل آن بهره برداري آزمايشي شد.

هم اکنون گاز ترش مخزن پارس جنوبي در تاسيسات سکوي A فاز 18 وارد شده و براي انتقال به خشکي در انتظار آماده شدن خط لوله بين فازي ميان اين فاز و فازهاي 15 و 16 پارس جنوبي است، قرار است گاز اين سکو در پالايشگاه فاز 15 و 16 پارس جنوبي فرآورش شود.

به گفته مجريان طرح توسعه فاز 17 و 18 پارس جنوبي با آماده سازي خط لوله بين فازي، چاههاي سکوي A فاز 18 به ترتيب در جريان توليد قرار خواهد گرفت.

بر اساس برنامه ريزي ساخت و نصب دو سکوي اقماري فازهاي 17 و 18 پارس جنوبي بايد تا نيمه نخست سال 94 به پايان برسد.

هم اکنون اسکلت سکوهاي اقماري فازهاي 17 و 18 پارس جنوبي ساخته و عمده سفارشهاي کالاي اين پروژه نيز انجام شده است؛ ضمن آن که عمليات حفاري در دو سکوي اقماري فازهاي 17 و 18 ميدان گازي پارس جنوبي نيز با فعاليت دو دستگاه دکل هم اکنون از پيشرفت 30 تا 35 درصدي برخوردار است.

توسعه‌ فازهاي‌17 و 18 ميدان‌گازي‌پارس‌جنوبي‌به‌منظور توليد روزانه‌50 ميليون‌متر مکعب‌گاز طبيعي‌، 80 هزار بشکه‌ميعانات‌گازي‌و 400 تن‌ گوگرد و توليد سالانه‌يک ميليون‌تن‌اتان‌و 1,05 ميليون‌تن‌گاز مايع‌انجام مي شود.

مراحل توسعه دو بخش خشکي و دريايي اين پروژه از جانب کنسرسيومي از شرکتهاي ايراني در حال اجراست. پيمانکاران طرح توسعه فازهاي 17 و 18 پارس جنوبي، سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران، شرکت مهندسي و ساخت تاسيسات دريايي و شرکت مهندسي و ساخت صنايع نفت و صدرا هستند.

انتهای پیام/
برچسب ها: مشعل ، پارس جنوبی ، فعال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار