خسروتاج:

صادرات غیرنفتی کشور رو به افزایش است

معاون بازرگانی وزير صنعت، معدن و تجارت ميزان صادرات غيرنفتی در شش ماه نخست امسال کشور را 23 ميليارد دلار اعلام کرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ خسروتاج در نشست بررسي مشکلات صنعتگران و اصناف سبزوار بدون اشاره به جزئيات اين صادرات  افزود: صادرات غير نفتي کشور رو به افزايش است.

او صادرات نفتي امسال کشور را  5 ميليارد دلار اعلام کرد و گفت: ميزان صادرات  امسال کشور از ميزان واردات بيشتر بوده است اما بايد به سمتي حرکت کنيم که ميزان واردات به کشور با ميزان صادرات ما برابري کند و از صادرات نفتي به سوي صادرات غير نفتي حرکت کنيم.

خسروتاج با اشاره به اينکه امروز در تامين نيازهاي ارزي کشور مشکلي نداريم افزود: در شش ماه نخست امسال دولت حرکت خوبي را در حوزه اقتصاد آغاز کرد که سبب رونق اقتصادي و ورود ارز به کشور شده است.

معاون بازرگاني وزير صنعت، معدن و تجارت همچنين گفت: بايد سازوکار لازم براي حمايت از بخش خصوصي تعريف شود تا اين بخش با اطمينان بيشتر منابع خود را به صحنه آورد و رسيدن به چشم انداز مورد نظر با مشارکت بخش دولتي و خصوصي حاصل مي شود.

خسروتاج با اشاره به مشکل کاهش نقدينگي در کشور افزود: حداقل نقدينگي مورد نياز براي سرمايه در گردش بنگاه هاي توليدي و  راه‌اندازي کارگاه‌ها و کارخانه‌هاي صنعتي کشور حدود  150 هزار ميليارد تومان است که در سه ماهه نخست امسال بانک‌ها بيش از 18هزار ميليارد تومان براي راه‌اندازي کارگاه‌هاي صنعتي پرداخت  کرده اند که اين ميزان بايد به 35 هزار ميليارد تومان برسد.

او با اشاره به افزايش سه برابري نيازهاي واحدهاي توليدي و صنعتي در کشور گفت: منابع واحدهاي توليدي حداقل  30 درصد افزايش پيدا کرده و دولت بيش از يک هزار  200 ميليارد تومان از محل در آمدهاي يارانه را براي کمک به واحدهاي صنعتي در نظر گرفته است.

معاون بازرگاني وزير صنعت،معدن و تجارت با بيان اينکه دولت براي جذب سرمايه‌گذاران در حوزه‌هاي مختلف تلاش زيادي کرده است، گفت: امروز دولت با  توجه به توازن عرضه و تقاضا سعي دارد با کنترل بازار با رعايت حقوق مصرف‌کننده و حقوق توليدکننده و ايجاد انگيزه در سرمايه‌گذاران بازار‌هاي کشور را از انحصار خارج کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: صادرات ، غیرنفتی ، افزایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار