نخستین جشنواره انگور استان چهارمحال و بختیاری، با عنوان « یاقوت ناغان » برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

نخستین جشنواره انگور استان چهارمحال و بختیاری، با عنوان « یاقوت ناغان » با حضور جمعی از مسئولان استان و شهرستان کیار در شهر ناغان برگزار شد.


معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری، برگزاری این جشنواره را در معرفی فرهنگ بومی مردم شهر ناغان موثر دانست و با اشاره به تلاش برای ثبت ملی این جشنواره، گفت: بخشی از اقدامات میراث فرهنگی استان استخراج و ثبت جنبه های مختلف فرهنگی استان و معرفی این عناصر فرهنگی به علاقه مندان در داخل و خارج از کشور است.


رییس شورای اسلامی شهر ناغان هم در این جشنواره باغ های ناغان را نماد حفظ طبیعت و منابع طبیعی توسط مردم این شهر عنوان کرد.


ابراهیم رییسی افزود: بعد از زلزله سال 56 و پس از بسته شدن مسیر خوزستان به دلیل ایجاد سد کارون 4 شهر ناغان دو دوره سخت را در سه دهه گذشته پشت سرگذاشته است.


وی اضافه کرد: این شهر از ظرفیت های مطلوبی در زمینه کشاورزی و گردشگری برخوردار است که با حمایت مسوولان و توسعه زیرساخت های مورد نیاز و بازگشایی جاده ناغان به سمت خوزستان این شهر از نظر اقتصادی رونق پیدا می کند.


شهر ناغان از توابع شهرستان کیار با 650 هکتار تاکستان، رتبه اول استان چهارمحال و بختیاری در تولید انگور را دارد.


شهرستان کیار، با 56 هزار نفر جمعیت، از شهرستان های 9 گانه استان چهارمحال و بختیاری می باشد که مرکز آن ( شهر شلمزار ) در فاصله 40 کیلومتری شهرکرد ( مرکز این استان ) قرار دارد. /ش/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.