ارومیه/

توجه به گردشگری آذربایجان غربی بسترساز اقتصاد مقاومتی است

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: توجه به صنعت گردشگری در مناطق مختلف آذربایجان غربی بسترهای لازم برای تحقق اقتصاد مقاومتی را فراهم می‌کند.

جلیل جباریدر گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: توسعه صنعت گردشگری و جذب مسافران خارجی ارزآوری گسترده‌ای به دنبال داشته و تا اندازه زیادی در رونق اقتصادی موثر واقع می‌شود.

وی با بیان اینکه واگذاری امور مختلف به بخش خصوصی در صنعت گردشگری نیز زمینه‌های محقق کردن اقتصاد مقاومتی را در کشورمان فراهم می‌کند، افزود: فعالان بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران باید به این سمت و سو هدایت شوند، که این مهم از راه معرفی ظرفیت‌های توریستی تحقق می‌یابد.

جباری با اشاره به اینکه مسافرت‌های تابستانی با ماه مبارک رمضان تقارن یافته است، گفت: با این وجود معرفی و اطلاع‌رسانی در مورد گردشگاه‌ها، آثار تاریخی و مناظر طبیعی شهرستان‌های آذربایجان غربی نباید متوقف شود.

وی رسانه‌ها را در جذب سرمایه‌گذار برای پروژه‌های گردشگری دارای نقش خطیر دانست و گفت: برای مسافران ورودی و خروجی باید به بهترین شکل، اطلاعات موردنیاز را ارائه کنند، چه‌بسا از این رهگذر کسی برای فعالیت اقتصادی در استان ابراز تمایل کند.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی متذکر شد: با همکاری شهرداری برای جانمایی تابلوهای بین‌شهری و بین راهی اقدام می‌شود.

وی گفت: برگزاری جشنواره انگور با همراهی شهرداری و سایر نهادها را امسال در برنامه داریم.

جباری به ایجاد شهرک سلامت با همراهی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان اشاره کرد و اظهار داشت: فضایی مناسب و ایده‌ال برای این مقوله اختصاص یافته و اطلاع‌رسانی گسترده پیرامون آن انجام می‌گیرد.

وی به اجرای برنامه آموزش اصناف در استان با محوریت «نحوه ارائه خدمات به مسافران» اشاره کرد و افزود: واحدهای صنفی و کسبه در جذب و دفع گردشگر نقش زیادی دارند.

وی با بیان اینکه آموزش‌های موردنیاز در ارتباط با نحوه خدمات‌دهی، نوع برخورد و راهنمایی مهمانان به اصناف ارائه می‌شود، گفت: در آذربایجان غربی با 57 دفتر خدمات مسافرتی، 59 مهمان‌پذیر و مهمانسرا به مسافران داخل استان، خارج از استان و خارج از کشور خدمات ارائه می‌شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی اظهار امیدواری کرد که مهمانان روزهای دلنشینی بین مردم مهمان‌نواز و خونگرم مناطق مختلف آذربایجان غربی سپری کنند/ش.

برچسب ها: گردشگری ، اقتصاد ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.