مدیر کل گمرگ استان یزد از رشد 13 درصدی وزن کالاهای صادراتی این گمرک در یک ساله منتهی به شهریور سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یزد؛سید اصغر چاوشی زاده گفت: از مهر سال 92 تا پایان شهریور ماه سال جاری  یک میلیون و 400 هزار و 169 تن کالا به ارزش 506 میلیون و 836 هزار و 987 دلار از گمرک استان یزد به خارج از کشور صادر شده است.

وی با بیان این که میزان صادرات گمرک استان یزد در این مدت نسبت به مدت مشابه از نظر وزن 13 درصد افزایش و از نظر ارزش تنها یک درصد کاهش یافته  است، افزود: عمده کالاهای صادراتی گمرک استان یزد در این مدت به ترتیب شامل کاشی، پسته و مغز پسته، انواع کابل مخابراتی، شیشه ساختمانی، فرو مولیبدن، سیمان،  میلگرد و هیدرو کربن بوده است.

چاوشی‏‏زاده عمده کشورهای مقصد کالاهای صادراتی گمرک یزد را به ترتیب شامل عراق، افغانستان، پاکستان، جمهوری عربی سوریه، هلند، ترکیه  و گرجستان ذکر کرد.

مدیر کل گمرک استان همچنین با اشاره به وضعیت کالاهای وارداتی استان یزد در یکساله منتهی به شهریور سال جاری، تصریح کرد: در این مدت 34 هزار و 173 تن کالا به ارزش 189 میلیون و 438 هزار و 208 دلار  به گمرک استان یزد وارد شده که از نظر وزن با سه درصد کاهش و از نظر ارزش با 26 درصد افزایش روبرو بوده است.

این مسئول در پایان عمده کالاهای وارداتی را شامل خودرو، ماشین آلات بافندگی، ماشین آلات چاپ کاشی، مرکب چاپ  و تجهیزات خط تولید کاشی ذکر کرد.

انتهاي پيام/ش


برچسب ها: صادرات ، گمرک ، کالا ، وارداتی ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.