در مراسم ویژه ای از تندیس هفت تن از مشاهیر گیلان با حضور خانواده های آنان در منطقه آزاد انزلی رونمایی شد. رونمایی کرد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رشت ، در این مراسم که جمعی از فرهیختگان و اهالی فرهنگ و هنر استان حضور دارشتند، از تندیس میرزا کوچک خان، سردار شهید حسین املاکی ، آیت الله العظمی بهجت فومنی ، دکتر محمد معین ، میر احمد سید فخری نژاد ملقب به شیون فومنی ، کیومرث صابری ، سیروس قایقران رونمایی شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در این مراسم با اشاره به پیشینه درخشان فرهنگی در گیلان و تجلیل از فرهیختگان گفت : باید اندیشید چگونه می توان شجاعت شهید املاکی ، اخلاق مداری و افتخار آفرینی ملی سیروس قایقران و دیگر خصلتهای مهم و ارزشمند و تاثیرگذار مفاخر را الگو قرار داد و ترویج و نهادینه کرد .

رضا مسرور افزود : سازمان منطقه آزاد انزلی آمادگی دارد ، در این بخش برنامه های فرهنگی گوناگونی را با استفاده از افکار و ایده های نو و موثر صاحب نظران و متخصصان اجرایی کند.

در ادامه این مراسم ، سید ضیاء الدین شفیعی معاون سازمان منطقه آزاد انزلی ، مهدخت معین فرزند دکتر محمد معین ، حامد سید فخری نژاد فرزند ارشد شیون و بهرام زرگری مرندی سازنده تندیس ها در باره نحوه انتخاب این هفت نخبه گیلانی و خدمات ارزشمند آنان در عرصه های علم و عمل و نقش هنر در معرفی شخصیت های برجسته استان مطالبی بیان کردندو درپایان سرود میرزا و چند برنامه فرهنکی اجراشد.

سید ضیاء الدین شفیعی معاون فرهنگی ، اجتماعی گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی نیز گفت : گیلان سرزمین مفاخر فراوان و سرامدان بسیاری است و ما از میان نامهای درخشان بسیار و چهره های ملی ماندگار ، نخست نام و سرگذشت 200 گیلانی را فراهم اوردیم .

' سید ضیاء الدین شفیعی ' اظهار کرد : با مشورتهای فراوان از این جمع باشکوه 200 نفره نام هفت تن را برکشیدیم که هر یک نماینده کاروانی از مفاخر بودند .

وی با اشاره به ساخت تندیس ها در مدت هفت ماه توسط استاد بهرام زرگری مرندی خاطرنشان کرد : در طراحی چهره هر یک از مفاخر ، بازتابی از شخصیت تاریخی آن ها لحاظ شده است .

حضور ' شاهین جنگلی ' ، از نوادگان میرزا ' محمد علی جنگلی ' برادر میرزا کوچک خان جنگلی در مراسم رونمایی از تندیس میرزا از نکات جالب توجه این برنامه بود.

انتهای پیام/ز

منبع:ايرنا

برچسب ها: رونمایی ، تندیس ، مشاهیر ، گیلان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.