قائم‌مقام سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری از پیش‌بینی احیای 385 هزار هکتار از جنگل‌های هیرکانی خبر داد.

به گزارش گروه استان‌هاي باشگاه خبرنگاران؛ ناصر مقدس ظهر امروز در همایش ملی مدیریت جنگل‌های شمال ایران در سالن اجتماعات دانشگاه کشاورزی ساری، با بیان اینکه دلواپس و نگران جنگل هستیم، بیان داشت: انسان محور اصلی توسعه پایدار و شایسته برخورداری از زندگی سالم است.

این مسئول با بیان اینکه مدیریت سنتی بر جنگل‌ها، تاراج‌گونه بوده است، تصریح کرد: کشورهای توسعه یافته از منظر مدیریت جنگل از مدیرتی پایدار عبور کرده و مدیریت دانش و اکوسیستمی را در دستور کار دارند.

وی با بیان اینکه ادبیات مربوط به توسعه پایدار از سال 80 وارد برنامه‌های منابع طبیعی و محیط‌ زیست شد، اظهار داشت: بهره‌برداری جزیی، جزء مدیریت پایدار جنگل است و باید با حساس‌سازی جامعه، جنگل را از این وضعیت بحرانی نجات دهیم.

قائم‌مقام سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری خاطرنشان‌ کرد: روند اجرای طرح‌های جنگل‌داری با رویکرد تقویت، حفاظت و کاهش تهدیدات باید اصلاح شود.

وی با تاکید بر نهادینه‌سازی مفهوم مدیریت پایدار جنگل، گفت: در جهت جایگزینی انرژی فسیلی در روستاهایی که سوخت هیزمی مصرف می‌کنند باید اقدام شود.

این مسئول با اشاره به تشکیل ستاد مبارزه با قاچاق چوب و مبارزه با زمین‌خواری، ادامه‌ داد: کمیته ملی صنوبر ایران باید فعال شود.

وی با بیان اینکه ما جزء 10 کشور آلوده‌کننده دنیا هستیم، افزود: در فرآیند رویکرد اقتصاد کم کربن در ایران باید مشارکت کنیم.

مقدس در پایان گفت: 385 هزار هکتار از جنگل‌های هیرکانی احیا می‌شود.

منبع: فارس

انتهاي پيام/ا
برچسب ها: ساری ، رشت ، گرگان ، بجنورد ، اردبیل ، زنجان ، قم ، اراک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.