مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان از اجرای طرح آبرسانی به شهرهای ابهر و خرمدره خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان ؛مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان گفت : طرح آبرسانی به این دو شهر از سد کینه ورس با هدف تامین 12 میلیون متر مکعب آب شرب برای شهرهای ابهر و خرمدره در دست اجرا می باشد.

جزء قاسمی افزود : با توجه به کاهش بارندگی وافت سطح آب های زیرزمینی و کاهش آبدهی چاهها ی تامین کننده آب شرب شهرهای ابهر و خرمدره و آلودگی تعدادی از چاههای آب موجود شهرهای ابهر و خرمدره این طرح اجرایی و فاز نخست آن در سال 94 افتتاح خواهد شد .

وی ادامه داد: جلوگیری از پمپاژ مستقیم آب چاه ها به شبکه و اصلاح زون بندی شبکه و تعدیل فشار و کاهش پرت شبکه و جبران کمبود مخازن ذخیره از عمده ترین دلایل اجرای طرح می باشد .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گفت : یک باب تصفیه خانه آب به ظرفیت 400 لیتر بر ثانیه با 20 درصد پیشرفت فیزیکی ، اجرای خطوط انتقال و جمع آوری به مقدار 58 کیلومتر با 40 درصد پیشرفت فیزیکی و احداث 5 باب مخزن به حجم 23 هزار متر مکعب در حال اجرا می باشد .

جزءقاسمی در ادامه به اعتبارات هزینه شده و پیشرفت فیزیکی طرح اشاره و تصریح کرد : کل طرح مذکور با 25 درصد پیشرفت فیزیکی و با صرف 216 میلیارد ریال در دست اجراست و برای اتمام طرح 600 میلیارد ریال دیگر هم اعتبار لارم است.

وی اضافه کرد: اجرای طرح در 3 بخش الف: تصفیه خانه ، ب مخزن و ج : خطوط انتقال خواهد بود.

مدیر عامل شرکت آبفای استان خاطر نشان کرد: تصفیه خانه با پیشرفت فیزیکی فعلی 25 درصد و اعتبار مورد نیاز 180 میلیارد ریال ، احداث مخازن با پیشرفت فیزیکی 50 درصد و اعتبار مورد نیاز 30 میلیارد ریال و خطوط انتقال با 60 درصد پیشرفت فیزیکی و اعتبار 40 میلیارد ریال اعتبار مورد نیازمی باشد .

گفتنی است ؛ شهر ابهر 93 هزار و 535 نفر جمعیت و 33 هزار و 479 مشترک دارد و در شهر خرمدره 55 هزار و 207 نفر جمعیت و 18 هزار و 978 مشترک وجود دارد


انتهای پیام/ش/ن

 
برچسب ها: زنجان ، طرح ، آبرسانی ، کینه ورس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.