طرح آبرساني به 2100 هکتار از زمين هاي کشاورزي شرق اصفهان با حضور وزير جهاد کشاورزي به بهره برداري رسيد.


به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران اين طرح با احداث و تکميل کانالهاي آبرساني به 900 هکتار از  زمينهاي کشاورزي  روستاي سيان به طول 29 کيلومتر با هزينه  96 ميليارد ريال اجرا شد.

کانال کشي اراضي روستاهاي ورزنه با اعتبار 35 ميليارد ريال به طول 12 کيلومتر،  کانال کشي روستاي مادرکان به طول 18 کيلومتر مربع و با هزينه  40 ميليارد ريال از ديگر طرحهاي اجرا شده در اين مناطق بود که به بهره برداري رسيد.

با اجراي اين طرحها هم بيش از 1200 هکتار از اراضي زراعي مناطق شرقي اصفهان آبرساني شد.
وزير جهاد کشاورزي درآيين بهره برداري از طرح هاي آبرساني با تاکيد بر حل مشکلات کشاورزي اين بخش گفت:دولت تمام توان خود را براي حل اين مشکلات و در راس آن خشکسالي به کارگرفته است.

مهندس حجتي افزود:تسطيح ليزري زمينهاي کشاورزي  و کانال کشي از مهمترين طرحهاي وزارت جهاد کشاورزي براي مقابله با کم آبي است.

وي همچنين اجراي طرحهاي کشتهاي فشرده از جمله ايجاد گلخانه ها و توليد محصولات گلخانه اي را خواستار شد و افزود:براي اجراي اين طرحها در اين منطقه برنامه ريزي شده و طرحهاي مرتبط با آن در حال تهيه است.

وي ايجاد ارزش افزوده و اشتغال بيشتر در بخش کشاورزي را از مزاياي اين طرحها دانست.

عضو شوراي عالي آب همچنين خواستار همراهي مردم و دستگاهها در زمينه اجراي مصوبات اين شورا شد و گفت:با اجرايي شدن اين مصوبات شرايط بخش کشاورزي رو به بهبودي مي رود.

خانم اخوان نماينده مردم  اصفهان در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين آيين از اختصاص 350 ميليارد ريال براي رفع مشکلات کشاورزان شرق اصفهان خبر داد.

قاسمي مدير کل جهاد کشاورزي استان  اصفهان هم با اشاره به اينکه بيش از نيمي از زمين هاي کشاورزي استان در منطقه شرق اصفهان قرار دارد گفت:شبکه گذاري براي بيش از 4700 هکتار از اين اراضي درحال اجراست و تا پايان سال به پايان ميرسد.

وي همچنين افزود:2700 هکتار هم به تسطيح ليزري با هدف افزايش راندمان آبياري و استفاده بهينه از آب مجهز مي شود.
انتهای پیام/
برچسب ها: طرح ، آبرسانی ، اجرا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار