بعد از هوگو، کلاه های تکواندو هم الکترونیکی می شود

فدراسيون جهاني تکواندو در مسابقات "گرندپريكس" منچستر از كلاه الكترونيكي برای ورزشکاران رونمایی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ بعد از ثبت و استفاده از هوگوهای الکترونیکی در مسابقات تکواندو که در المپیک هم مورد استفاده قرار گرفت، حالا كلاه الكترونيكي وسيله جديدي است که براي ثبت امتيازات سر در مسابقات مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

شركت "دي دو" تولیدکننده هوگوهای الکترونیکی براي اولين بار این کلاه ها را توليد كرده است. از اين محصول كه در مسابقات آزاد سوييس استفاده شده قرار است در مرحله سوم مسابقات گرندپريكس منچستر موسوم به رقابت های جایزه بزرگ و یا انتخابی المپیک هم استفاده شود. البته در مسابقات كمتر از 21 سال قهرماني اروپا در اتريش نيز ازین سیستم استفاده خواهد شد.

اما در کنار کلاه های الکترونیکی از پاشنه بند هم تکواندوکاران باید به همراه جوراب هاي مخصوص استفاده شود تا سنسورهای موجود در آنها به ثبت امتیازات کمک کند. در بخشي كه سنسور اضافي تعبيه شده است، پارچه مخصوصي استفاده شده كه از سُر خوردن بر روي شياپ چانگ جلوگيري مي كند.

با اعلام فدراسيون جهاني، از اين پس در هر رويدادي كه از كلاه الكترونيكي استفاده مي‌شود، استفاده از پاشنه بند نيز الزامي مي‌باشد.

تيم ملي تكواندو كشورمان نیز با هفت بازیکن در سومين دوره مسابقات گرندپريكس در سال 2014 حضور خواهد داشت. اين رقابت ها دوم تا چهارم آبان ماه به ميزباني منچستر انگليس برگزار می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار