مدیرکل ثبت احوال هرمزگان در دیدار با نماینده ولی فقیه با بیان اینکه هرم سنی این استان جوان است، گفت: این استان از نظر ثبت واقعه ولادت در مهلت قانونی در رده سوم کشوری قرار دارد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، مهدی عسکری‌زاده سه‌شنبه‌شب در دیدار با نماینده ولی فقیه در هرمزگان که به اتفاق معاون سازمان ثبت احوال صورت گرفت، ضمن ارائه گزارشی از اهداف سفر این مقام بلند پایه ثبت احوال کشور به این استان، اظهار داشت: هرم سنی جمعیتی هرمزگان هرمی جوان و این استان از نظر نرخ ولادت در رده سوم کشوری قرار دارد.

وی ادامه داد: هرچند که از نظر کمیت جمعیت در وضعیت بهتری نسبت به سایر استان‌ها قرار داریم، منتها باید به روند کیفی سازی جمعیت توجهی بیشتر نشان دادیم.

مدیرکل ثبت احوال هرمزگان با بیان اینکه سلامت باروری بانوان باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد، اضافه کرد: مرگ و میر کودکان زیر یک سال در استان بالاست و در این راستا باید به سلامت باروری توجهی بیشتر شود.

عسکری‌زاده با بیان اینکه بنابر هرم جمعیتی جوان در بعد ازدواج نیز به نسبت باید در صدر جدول باشیم، اضافه کرد: این در حالی است که در شاخص ازدواج وضعیت خوبی نداریم و بیشتر طلاق‌های صورت گرفته در پنج سال اول زندگی زوج‌ها رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: مبحث مشکوک‌تابعین، از مشکلاتی است که باید مورد توجه و اصلاح قرار گیرد.

مدیرکل ثبت احوال هرمزگان به مبحث صدور برخط شناسنامه‌های مکانیزه در شهرستان‌های استان اشاره و اضافه کرد: امکانات و تجهیزات فراهم شده این امکان را داده است که صدور شناسنامه افراد متقاضی با هر مبدا صادره، در استان طی 24 ساعت ممکن شود.

این مسئول در پایان به موضوع صدور کارت هوشمند اشاره و با بیان اینکه این طرح فعلا شامل افراد 15 ساله می‌شود، متذکر شد: در اجرای این طرح نیز از استان‌های پیشرو در کشور به شمار می‌رویم که با مساعدت‌های استانداری هرمزگان و سازمان ثبت احوال کشور نیز امیدواریم در بخش فراخوان نیز موفق عمل کنیم.

انتهای پیام/م
برچسب ها: هرمزگان ، ولادت ، ثبت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.