قاتل پنهان کودک تان که در خانه مخفی شده است!

در دهه‌های اخیر، برنامه‌های مرتبط با سلامت و بقای کودک بر بیماری‌های عفونی و کمبودهای تغذیه‌ای در شیرخواران و کودکان متمرکز شده است.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، مطالعات جدید محققان نشان می دهد کنجکاوی کودکان و بچه های زیر 3 سال سبب ایجاد ناهنجاری ها و حوادث غیر منتظره می شود.

بررسی ها نشان می دهند، پنکه، چره گوشت و وسایل برقی از اجسامی هستند که کودکان به دلیل ایجاد صدایی که دستگاه تولید می کند به سمت آن گرایش پیدا می کنند و در صورت غفلت والدین می توانند حوادث ناگواری را به وجود آورند.

گفتنی است، بار ناشی از مصدومیت‌های کودکان توزیع نابرابری دارد و در تمام کشورها‌ در خانواده‌های کم‌درآمد بیشتر است. این‌ بار در کودکان فقیر کشورهای فقیر بالاترین است و بیش از 95 درصد مرگ‌های ناشی از حوادث‌ در كودكان در كشورهای با درآمد كم و متوسط رخ می‌دهد.

نتایج مطالعات نشان می دهند والدین باید کار کردن با این دستگاه های آسیب زا برای کودکان را به زمان هایی موکول کنند که فرزندشان در کنار آن ها نیست زیرا سازمان پیشگیری از حوادث هشدار داده است آمار آسیب کودکان بر اثر غفلت از این دستگاه های برقی روز به روز در حال افزایش است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار