وزیر فرهنگ سابق ترکیه، گفت: مثلث شیطانی آمریکا، انگلیس و صهیونیسم، اربابان اصلی گروه های تروریستی داعش و القاعده هستند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،"نامیک کمال زیبک"وزیر فرهنگ سابق و از متفکران مشهور ترکیه، روز سه شنبه ، ضمن بیان این مطلب درباره جنایات اخیر داعش در سوریه و عراق، افزود: استکبار جهانی متشکل از صهیونیست ها و کاپیتالیست ها به قصد تسلط بر بازارهای جهان و دستیابی به منابع کشورهای منطقه، برای شکستن جبهه مقاومت که مانع از تحقق آرمان های آنان است، در صدد ضربه زدن به دولت های ملی در خاورمیانه بر آمده اند.
 
وی، گروه های تروریستی مانند داعش را عناصر کمک به استکبار دانست و تاکید کرد: شرکت های بزرگ وابسته به صهیونیسم تلاش دارند که از تولید در کشورهای در حال رشد جلوگیری کرده و مردم این کشورها را به مصرف تشویق کنند.
 
وزیر فرهنگ سابق ترکیه، اضافه کرد: استکبار برای هر کشوری طرح ویژه ای دارد و برای رسیدن به مطامع خود در خاورمیانه توطئه هایی علیه دولت های ملی در منطقه تهیه کرده و قصد دارد هر گونه مقاومتی را شکست دهد.
 
وی در مورد چگونگی اجرای این توطئه ها، گفت: مثلث شیطانی آمریکا، انگلیس و صهیونیسم در حال حاضر سیاست به قدرت رساندن عناصر وابسته به خود در کشورهای خاورمیانه را دنبال می کنند.
 
وزیر فرهنگ سابق ترکیه اضافه کرد: مهم ترین مانع تحقق آرمان های استکبار، جبهه مقاومت است و مثلث شیطانی برای تضعیف این جبهه، داعش را وارد صحنه کرده و داعش یک عروسک خیمه شب بازی است، شاید برخی از عناصر این گروه خود نیز نمی دانند که به چه کسی خدمت می کنند، اینگونه گروه های تروریستی آلت دست امپریالیست ها هستند، به آنان وظایفی داده می شود و اگر از حدود خود عدول کردند، مجازات و زمانی که دیگر به وجود آنان نیازی نمانده باشد، نابود می شوند.
 
زیبک در ارزیابی سیاست ترکیه در قبال تحولات منطقه نیز گفت: خطای دولت ترکیه این بود که با هوس تشکیل خلافت و احیای دولت عثمانی وارد عمل شد و این سیاست چنان سبب کبر و غرور در دولتمردان ترکیه شد که خواستار برکناری 'بشار اسد' رییس جمهوری سوریه و سقوط نظام آن کشور شدند.
 
وی اضافه کرد: دولت ترکیه برای تحقق خواسته های خود از گروه های افراطی ضد بشار اسد حمایت کرد، اگر چه داعش دست پرورده آمریکاست ولی ترکیه نیز با حمایت ها و کمک هایش موجب تقویت این گروهک تروریستی شد.
 
به گفته زیبک، در شرایط کنونی دولت ترکیه باید با درس گرفتن از اشتباهات خود سیاست هم سویی با آمریکا را تغییر داده و با کشورهای ایران، عراق، سوریه و روسیه مناسبات خود را گسترش دهد و از آمریکا و اسرائیل "رژیم صهیونیستی" فاصله بگیرد.
 
وزیر فرهنگ سابق ترکیه در پایان تاکید کرد که برای رهایی از شر مثلث شیطانی باید کشورهای منطقه به فکر منافع منطقه باشند.
 انتهای پیام /ض

منبع : ایرنا
برچسب ها: وبگردی ، خبرنگاران ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار