بر اساس این ابلاغیه معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور، مقرر شده است این اصلاحات در قالب پرسشنامه ای فراگیر در اختیار جامعه هدف قرار گرفته و پاسخ های دقیق اما بدون نام، مبنای اعمال بخشی از این تغییرات باشد.

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،یکی از متداول ترین روش های ایجاد انگیزه و ارتقاء سطح فعالیت در بخش های دولتی و خصوصی، ارزشیابی صحیح و به موقع از رفتار و عملکرد مدیران و کارمندان است که موجب افزایش اثربخشی فعالیتهای آنها در بخش های مختلف و در نتیجه کل سیستم اداری می گردد.

از سوی دیگر به منظور فراهم کردن بسترهای لازم برای تحقق بند 5 سیاست های کلی نظام اداری- ابلاغی مقام معظم رهبری- مبنی بر «ایجاد زمینه رشد معنوی منابع انسانی و بهسازی و ارتقای سطح دانش و تخصص و مهارت های» کارمندان و همچنین برای ارتقای کیفیت برنامه ریزی جهت بهسازی منابع انسانی، «اصلاح نظام ارزشیابی کارمندان و مدیران دستگاه های اجرایی» از سوی دولت در دستور کار قرار گرفته است.

بر اساس ابلاغیه این طرح مهم و بزرگ معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور که نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده، مقرر شده است این اصلاحات در قالب پرسشنامه ای فراگیر در اختیار جامعه هدف قرار گرفته و پاسخ های دقیق اما بدون نام، مبنای اعمال بخشی از این اصلاحات باشد.



در این پرسشنامه که از سوالات کلی در خصوص احصای شاخص های اختصاصی ارزشیابی کارمندان و میزان کارآیی آن آغاز می شود، مواردی چون مقاومت کارکنان در برابر امتیازدهی به شاخص های اختصاصی، کارآیی شاخص های عمومی فرم های ارزشیابی، سهولت تکمیل فرم های ارزشیابی و آسیب شناسی تشویق های مختلف همچون پرداخت پاداش و اعزام به خارج بر اساس نتایج این ارزشیابی مطرح شده است.

با توجه به اینکه در کنار پاسخ به هر کدام از سوالات، بخشی نیز برای پیشنهاد کارمندان و مدیران پاسخگو به این نظرسنجی در نظر گرفته شده است، باید منتظر ماند و دید این ابتکار دولت چقدر در بهبود فضای اداری و تشویق کارمندان و مدیران متعهد و لایق موثر خواهد بود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.