در ساعات گذشته اتفاقات متفاوتی در سطح کشور رخ داده که برخی از مهمترين حوادث را در ذيل می‌خوانيد.

به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران، در ساعات گذشته اتفاقات متفاوتی در سطح کشور رخ داده که برخی از مهمترين حوادث را در ذيل می‌خوانيد.

غافلگیر کردن زن و مرد جوان در یک خانه

دو جاعل حرفه‌ای که اقدام به جعل اسناد و اسکناس می‌کردند در مشهد دستگیر شدند.

سرهنگ حسین بیدمشکی رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: در پی گزارشی به مرکز ۱۱۰ مبنی بر رفت و آمد افراد مشکوک به خانه‌ای و احتمال اقدام مجرمانه توسط آنان تحقیقات پلیسی برای بررسی موضوع آغاز شد.

سرهنگ بیدمشکی افزود: تیمی ویژه از کارآگاهان وارد عمل شدند و پس از بررسی‌هایشان دریافتند که زن و مردی مرموز اقدام به جعل اسناد می‌کنند که با دستور قضایی در اقدامی غافلگیرانه، خانه را تحت بازرسی قرار دادند.

وی تصریح کرد: در این عملیات مرد جوانی به همراه یک زن که از اعضای باند بودند دستگیرشدند و در بازرسی‌های دقیق محموله کاغذ دارای نخ و نقش اسکناس، مقداری مواد شیمیایی، چند قطعه ایران چک جعلی، دیگر اسناد و مدارک جعلی و آلات و ادوات استعمال شیشه کشف شد.

دندانپزشک قلابی دستگیر شد


در پی کسب خبری از معتمدین محلی به پلیس شهر ایذه در خصوص اینکه فردی ساکن یکی از روستا‌های این شهرستان به صورت غیر مجاز اقدام به طبابت می‌کند و با معرفی خود به عنوان دندانپزشک از شهروندان اخاذی و کلاهبرداری می‌کند، رسیدگی به این موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی انتظامی شهرستان ایذه قرار گرفت.

ماموران پلیس پس از تحقیقات غیر محسوس، آدرس محل فعالیت متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی، دندانپزشک قلابی را دستگیر کردند.

گفتنی است: در بازرسی پلیس از منزل متهم، مقداری تجهیزات دندانپزشکی و همچنین مقادیری مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد.

"استاد کار‌ ام. دی. اف" دستگیر شد

سرهنگ علیرضا مرزبانی رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه در تشریح این خبر گفت: در پی وصول یک فقره پرونده از کلانتری ۲۶ آزادگان با موضوعیت کلاهبرداری از یک پروژه ساختمانی دولتی به جهت اهمیت موضوع، پرونده برای پیگیری به دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری ارجاع شد.

وی ادامه داد: در تحقیقات به عمل آمده، شاکی مدعی شد شخصی خود را "استادکار‌ام. دی. اف" معرفی کرده و اعتماد ما را جهت انجام کابینت آشپزخانه در پروژه مسکن جلب نموده است و من نیزمبلغ ۵۰۰ میلیون ریال به عنوان پیش پرداخت به وی داده‌ام.

رئیس پلیس آگاهیکرمانشاه افزود: با بررسی‌های انجام شده، مشخص شد متهم پس از انجام قرارداد کاری با تعدادی از ساکنان پروژه مسکن و دریافت مبالغ زیادی پول متواری شده است.

سرهنگ مرزبانی تصریح کرد: با توجه به اینکه هیچ نشانی از متهم در دست نبود، ماموران موفق شدند با اقدامات اطلاعاتی و با بدست آوردن سرنخ‌هایی از متهم، محل سکونتش راشناسایی و در عملیات پلیس وی را دستگیرکنند. رئیس پلیس آگاهیکرمانشاه خاطر نشان کرد: کلیه شکات شناسایی شده و متهم نیز تحویل مرجع قضایی شد.

شکارچیان متخلف جاجرم قبل از شکار دستگیر شدند

رییس اداره حفاظت محیط زیست جاجرم گفت : دو شکارچی متخلف در این شهرستان هفته جاری قبل از اقدام به شکار به دام ماموران این اداره افتادند.

'حسین هراتی' اظهار کرد: این متخلفان قصد شکار وحوش را داشتند که در حین عملیات گشت و کمین در ارتفاعات 'اوزوم' در شمال شرق شهر جاجرم توسط ماموران دستگیر شدند.

وی افزود: از این افراد یک قبضه سلاح برنو، یک دستگاه موتورسیکلت، یک دستگاه دوربین چشمی و مقادیری فشنگ کشف و به همراه پرونده آنان برای گذراندن مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

بر اساس ماده 15 قانون شکار و صید، مبادرت به شکار جانوران وحشی بر خلاف مقررات، قابل تعقیب و مجازات است.

اداره کل محیط زیست خراسان شمالی مناطق حفاظت شده و سه پارک ملی سالوک، ساریگل و ضامن آهو، مناطق حفاظت شده قرخود، گلول، سرانی و پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم را مجموعا با گستره 194 هزار و 141 هکتار را مدیریت می کند.

وقوع حادثه ای هولناک برای دختران روستايي

بخشدار اسماعیلی شهرستان جیرفت گفت: بر اثر صاعقه در این بخش یک نفر جان خود را از دست داد و سه نفر دیگر مجروح شدند.

جعفر جلالی افزود: این حادثه شامگاه شنبه بوقوع پیوست و سه نفر مجروح نیز به بیمارستان امام خمینی (ره) جیرفت اعزام شدند.

 وی گفت: دختر ۱۴ ساله هنگام برگشت از مزرعه در روستای حسین آباد به علت صاعقه جان خود را از دست داد.

وی بیان کرد: تعدادی از دختران روستای کریم آباد که از مزرعه بر می گشتند دچار صاعقه شدند که سه نفر از آنها مجروح و به بیمارستان اعزام شدند.

 بخشدار اسماعیلی گفت: حادثه دیدگان از صاعقه در بیمارستان امام خمینی (ره) جیرفت تحت درمان قرار دارند و وضعیت عمومی آنها رضایت بخش است.

وی با تاکید بر ضرورت راه اندازی اورژانس ۱۱۵ در سه راهی عنبرآباد - کنار صندل بیان کرد: بخش اسماعیلی با ۴۶ هزار نفر جمعیت دارای یک مرکز ۱۱۵ است که در شهر بلوک مرکز بخش مستقر شده است.

 جلالی، فاصله مرکز اورژانس تا محل حادثه را ۴۰ کیلومتر ذکر کرد و گفت: با توجه به فاصله زیاد مرکز ۱۱۵ با محل حادثه، مجروحان این حادثه با مشکلات زیادی به بیمارستان اعزام شدند که نیاز است مسوولان برای راه اندازی و پوشش هرچه بیشتر خدمات درمانی در این مسیر اقدام کنند.

انتهاي پيام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.