جلیلی گفت: براساس بررسی‌های صورت گرفته در کشور 30 درصد بیمارانی که به دلیل شکایت از مشکلات جسمانی از قبیل سردرد، ناراحتی‌های قلبی، گوارشی، اسکلتی، عضلانی، تنگی نفس و... به درمانگاه‌ها و پزشکان عمومی مراجعه می‌کنند از اختلالات خلقی از قبیل اضطراب و افسردگی رنج می‌برند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر احمد جلیلی رئیس انجمن علمی روانپزشکان ایران در سی و یکمین کنگره سالانه انجمن روانپزشکان ایران گفت: براساس بررسی‌های صورت گرفته در کشور 30 درصد بیمارانی که به دلیل شکایت از مشکلات جسمانی از قبیل سردرد، ناراحتی‌های قلبی به درمانگاه‌ها و پزشکان عمومی مراجعه می‌کنند از اختلالات خلقی از قبیل اضطراب و افسردگی رنج می‌برند و 30 درصد دیگر این افراد مبتلا به مشکلات جسمانی و روانی به طور توام هستند.

 وی ادامه داد: با توجه به اهمیت اختلالات خلقی به ویژه افسردگی‌ که بعد‌از اضطراب، دومین بیماری شایع در ایران و دیگر کشورها شناخته شده  است موضوع کنگره امسال و افسردگی و اختلالات دو قطبی است.

وی افزود:اختلالات دو قطبی نیز به وضعیتی اصلاح می‌شود که در آن بیماران در مقاطع زمانی مختلف دچار افسردگی و در زمان‌های دیگری دچار سرخوشی غیر طبیعی و شیدایی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه اختلالات خلقی بار مالی زیادی را به اقتصاد خانواده و جامعه تحمیل کرده است و سبب غیبت از کار می شود گفت: افسردگی شایع ترین و پرخرج ترین بیماری اختلالات خلقی در جهان و ایران است که آمار آن نیز رو به افزایش است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار