روزنامه"هرالد"استرالیا روز دوشنبه در گزارشی تلاش کرد کشورهای غربی را در تجهیز و پشتیبانی گروه تروریستی داعش تبرئه کند و تنها "ثروتمندان عربستان، قطر و کویت" را پشتیبان این تروریست ها معرفی کرد.


به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، استرالیا که تاکنون از تروریست ها در سوریه در کنارغرب پشتیبانی می کرد و اکنون در ائتلاف آمریکایی ضد داعش شرکت دارد، در گزارشی یک طرفه تلاش کرد دلایل توجیهی برای شرکت کانبرا در این ائتلاف بسازد.
 
روزنامه "هرالد" استرالیا که عنوان"دولت اسلامی در یک نگاه" را برای معرفی تروریست های داعش انتخاب کرد، بدون اشاره به حمایت های مالی و تسلیحاتی غرب طی چند سال گذشته از این تروریست ها، نوشت: داعش با حاکم شدن در بخشی از عراق و اخذ مالیات درآمد خود را افزایش داد.
 
"گزارش ها نشان می دهد این گروه با غارت و چپاول، اخاذی و بازار سیاه، پول نقد جمع آوری می کند. برخی کمک های مالی نیز از حامیان خارجی از جمله عرب های ثروتمند کویت، عربستان و قطر به این گروه می رسد."
 
این روزنامه بدون اشاره به کمک های غرب به گروه تروریستی داعش تلاش کرد راه های درآمد این گروه را تنها "دریافت صدها دلار از مغازه داران، پمپ بنرین ها، اخاذی، پست های بازرسی و فروش نفت از پنج میدان نفتی که هر کدام بین 40 تا 70 حلقه چاه نفت دارد و در اختیار داعش است"نشان دهد، اما اعلام نکرد این نفت ها را کدام کشورها و یا شرکت ها خریداری می کنند و تنها نامی از ترکیه به میان آورد.
 
براساس این گزارش، تروریست های داعش روزانه یک میلیون و200 هزار دلار از این راه درآمد دارند.
 
این در حالی است که دولت آمریکا تیر ماه امسال از کنگره این کشور خواست کمک نیم میلیارد دلاری به مخالفان سوریه که تروریست ها هستند را تصویب کند.
 
'باراک اوباما' رییس جمهور آمریکا سال 1391 نیز دستورالعمل محرمانه ای امضا کرد که در آن به سازمان سیا و دیگر سرویس های اطلاعاتی آمریکا اجازه داد به مخالفان رژیم 'بشار اسد' رییس جمهور سوریه کمک کنند.
 
روزنامه "هرالد"در ادامه بدون اشاره به کمک تسلیحاتی غرب به تروریست های داعش در سوریه طی سال های گذشته و تجهیز این گروه، نوشت: آنها (گروه داعش) مقدار زیادی سلاح در سوریه ضبط کردند و اخیرا نیز یک انبار بزرگ را در موصل به تصرف درآوردند.
 
این در حالی است که رسانه های غربی پیش از این اقرار کرده بودند "آمریکا در چارچوب کمک مستقیم به مخالفان سوریه زره پوش در اختیار آن ها قرار می دهد."
 
روزنامه آمریکایی "وال استریت ژورنال"نیز فاش کرده بود سازمان اطلاعات آمریکا (سیا) محموله های تسلیحاتی به اردن منتقل می کند تا سپس این سلاح ها در اختیار تروریست ها در سوریه قرار گیرد
 
روزنامه"هرالد" استرالیا در ادامه گزارش یک طرفه بدون اشاره به کمک های رژیم اشغالگر قدس به گروه تروریستی داعش و دیگر تروریست ها در سوریه، مدعی شد این تروریست ها از این رژیم "نفرت" دارند، در حالی بسیاری از اطلاعات و تصاویر نشان می دهد این رژیم از این تروریست ها حمایت می کند و روابط دو جانبه بین آن ها برقرار است.
 
این روزنامه برای اثبات ادعای خود برای "نفرت" تروریست ها از رژیم صهیونیستی به هشدارهای این رژیم اشاره کرد و نوشت که شورای امنیت ملی رژیم اشغالگر قدس"به تازگی نسبت به افزایش تهدیدات به اهداف یهودی و اسرائیلی توسط داعش هشدار داده است".
 
این در حالی است که روزنامه الشروق اخیرا نوشت گروهک تروریستی داعش کودکان شیرخوار سوری و عراقی را به خانواده های بدون فرزند رژیم صهیونیستی می فروشد.
 
رسانه های رژیم صهیونیستی نیز چندی پیش تصاویری از یک بیمارستان صحرایی محرمانه این رژیم را در بلندی های اشغالی جولان منتشر کردند که نشان می داد بیش از 700 تروریست در آنجا درمان شده اند.
 
خبرگزاری "سانا" نیز نوشت: شماری از نیروهای مخالفان مسلح سوری اقدام به انتقال47 تن از نیروهای زخمی خود از خط آتش بس به ارتش اسراییل کردند و از سوی دیگر نیز ارتش صهیونیستی 43 تن از نیروهایی زخمی را که در بیمارستان های این رژیم درمان شده بودند، به این تشکیلات مسلح تحویل داد.
 
روزنامه"هرالد"در ادامه برای توجیه حضور نیروهای ائتلاف آمریکایی برای مقابله با داعش در عراق با انتشار عکس یک جوان عراقی مسلح که آماده مبارزه با داعش است، نوشت: غیر نظامیان شیعه مانند این پسر به تسلیحات تجهیز شده اند.
 
این در حالی است که پس از آغاز بحران امنیتی در عراق آیت الله سیستانی اقدام به صدور فتوای جهاد کفایی کرد و پس از این فتوا بنابر آخرین گزارش ها نزدیک به شش میلیون نفر نیروی داوطلب در مناطق مختلف عراق برای پیوستن به ارتش اعلام آمادگی کردند./ انتهای پیام

منبع : ایرنا
برچسب ها: وبگردی ، خبرنگاران ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.