رايگان درمان شويد؛

پاسخ سوالات خود در زمينه "بارداری" را اينجا بخوانيد

سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت"رایگان درمان شوید" مطرح کرده بودند، توسط "متخصص زنان و زایمان" پاسخ داده شده است.

گروه کلینیک باشگاه خبرنگاران بخشی از پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت رایگان درمان شوید مطرح کرده بودند را منتشر كرد.  

شما هم می توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود پاسخ را از پزشکان مطرح در آن بخش دريافت كنيد.

اما پاسخ سوالات برخي از کاربران درخصوص "بارداری" كه توسط دکتر فریبا رمضان علی، متخصص زنان زایمان در پژوهشگاه رویان داده شده است، به شرح ذیل مي باشد:


***لیلا

با سلام من 23سالمه تخمک هام کم کاراند.وتخمدان هاباحجم و استرومای مختصرافزایش یافته و حاوی کیست های ریز پریفال ونمای شبیه pcoاست ومقدار بسیار مختصری مایع ازاد در کلدوساک خلفی است . ایا این ها باعث میشوند که بچه دارنشوم.قیلا دکتر رفتم گفتن سزیعا بچه دارشوید که بعدا گرنشدید به مشکل برنخورید ایا ممکن است بچه دارنشوم 4سال است ازدواج کردم نظرشماچیست؟باتشکر

جواب: باید تخمک ها و تخمدان ها تحت بررسی سونوگرافی و آزمایش قرار گیرند تا علت مشخص شود.

***الهام
با سلام من 27 سالمه 5 سال است كه ازدواج كردم الان 2 ماهه اخيرا دل درد شديدي در ناحيه زير شكمم داشتم همراه با حالت تهوع روزانه فكر كردم كه باردارم اما نبودم اول مي خواستم بدونم دليل اين دل درد و حالت تهوع چي ميتونه باشه ضمناً اضافه ميكنم كه 1ماه پيش رفتم دكتر آزمايش خون و ادرار گرفتن گفتن مشكلي ندارم همينطور سنوگرافي كه كردم جز مقدار خيلي كمي عفونت ادراري و يك كيست تخمدان با جداره نازك با قطر 3ميلي متر فوليكولار ديده شد كه طي مشورتي كه با دكترم داشتن گفتن مشكل خاصي نيست واسه باردار شدن خواستم شما راهنمائي كنين كه چي كار كنم آيا واقعاً مشكلي نيست ميتونم اقدام به باردار شدن كنم يا بايد دارو مصرف كنم تا كيستم خوب بشه بعد اقدام كنم ؟

جواب: درد شکم طبیعی است و این حالت های تهوع نیز طبیعی می باشد زیرا زنان هر ماه یک بار عمل تخمک گذاری در بدنشان انجام می شود و برای باردار شدن باید تحت نظر پزشک معالج آزمای و سونوگرافی داده شود.

***مریم
مصرف چه داروهايي در سه ماهه قبل بارداري توصيه ميشود؟

جواب: فقط مصرف اسید فولیک در 3 ماهه قبل از بارداری توصیه می شود.

***المیرا

سلام .من 33 سال سن دارم ودو سال هست که دچار تیروئید از نوع گره سرد هستم واسکن هسته ای انجام دادم وقرس لووتیروکسین مصرف میکنم ومیخواهم باردار بشم ولی میترسم که روی بچه تاثیر بزاره خواهش میکنم منو راهنمایی کنید که چیکار بکنم با این بیماری باردار بشم وبچه من سالم بدنیا بیاد من یک پسر 6 ساله هم دارم -باشکر

جواب: تحت نظر دکتر غدد باید قرار بگیرند.

***سارا
برای زن باردار مسافرت با اتومبیل درجاده های دارای دست انداز و یا خاکی چگونه است؟

جواب: اگر بارداری ب صورت روش آی وی اف انجام شده باشد مسافرت جایز نیست اما اگر به روش طبیعی باردار شده اند لازم است در سه ماهه اول بارداری مسافرت نروند و یا اگر مسافرت اجبار بود هر 10 دقیقه یک بار پیاده روی در طول سفر صورت گیرد.

***ناشناس
با سلام میخواستم بدونم که زن چه مدت بعد از یک بیهوشی(برای جراحی) میتونه حامله بشه؟به خاطر اثرات داروی بیهوشی روی بچه...

جواب: داروهای بیهوشی تاثیری روی بدن افراد ندارند و می توان به راحتی باردار شد.

***سمیه
باسلام و احترام
بنده در ماه هفتم بارداری هستم و شدیدا دچار دردهای استخوان لگن و ناحيه تناسلي شده ام علت آن چه میباشد در ضمن انگشتهای دستم نیز مدام گزگز (حالت خواب رفتگی) میکند.
با تشکر

جواب: مصرف مایعات، نرمش، پیاده روی و استراخت به صورت کافی از گزگز شدن انگشتان دست و حالت خواب رفتگی جلوگیری می کند البته لازم به ذکر است ویتامین د و کلسیم نیز مصرف شود.

***ناشناس
ایا در دوران بارداری مصرف مولتی ویتامین اجباری است؟

خیر، مصرف مولتی ویتامین در جنین های یک قلویی اجبار و الزامی نیست اما در جنین های دوقلو و یا چند قلویی لازم است مصرف مولتی ویتاین صورت گیرد.

***هنگامه
با سلام و خسته نباشید در دوران بارداری برای هرچه بهتر شدن روند زایمان چه ورزش هایی توصیه می شود

جواب: فعالیت روزمره داشتن و انواع نرمش ها می تواند از ورزش های دوران بارداری باشد. البته مادران باید سعی کنند در دوران بارداری کمتر دچار اضافه وزن شوند.

***فرزانه
باسلام
چه خوراکی هایی در جنسیت تاثیرگذارند؟

جواب: مصرف خوراکی به صورت خیلی مختصر آن هم در سه ماهه قبل از بارداری می تواند در تغییر جنسیت فرزند موثر باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سوگول
۱۳:۱۵ ۰۵ مرداد ۱۳۹۶
سلام، من تو هفته 20 بارداری هستم و از باردارشدنم خیلی خوشحالم و به شدت به فرزندم علاقه دارم، اما در این مدت ناراحتی های روحی برای من پیش اومد و روزهایی بود که گریه های شدیدی داشتم و وقتی یادم میفته که در حق این بچه ظلم شده و گریه هام روش تاثیر گذاشته باز گریه ام میگیره، آدم درونگرایی هستم و کمی افسردگی هم دارم، اکثرا سکوت میکنم و حرفی ندارم بزنم، میخوام ازین به بعد جبران کنم، تو روخدا راهنمایی کنید، تو کتاب خوندم که گریه و استرس مادر روی هوش و روحیه جنین تاثیر میذاره، چیکار کنم، آیا راه جبرانی هست یا بچه ام تا حالا افسردگی پیدا کرده؟ آیا این گریه ها رو چهره اش هم اثر میذاره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۸ ۰۵ خرداد ۱۳۹۵
سلام. دو ماهه باردار هستم ولی تاکنون قرص‌های مکمل را مصرف نکرده ام. آیا مشکلی برایم بوجود می آید؟
Iran (Islamic Republic of)
رستمی
۱۹:۳۱ ۲۰ مهر ۱۳۹۳
سلام من ماه هفتم بارداری هستم چند روزی است دچار کم خوابی شبانه شده ام علتش چیست چکارکنم آیا از عوارض حاملگی است ؟
United States of America
خانم ايراني
۱۷:۱۸ ۲۰ مهر ۱۳۹۳
ين صفحه خيلي خوبه خواهش مي كنم صفحه روزانه قرار دهيد
آخرین اخبار