مدیر کل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی گفت : ادامه تحصیل کودکان کار جزو وظایف سازمان آموزش و پروش وشناسایی این افراد برعهده سازمان بهزیستی است .

ولی الله نصر مدیر کل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت : یکی از اقدامات مهمی که در ارتباط با کودکان کارو خیابانی می بایست انجام شود ادامه تحصیل این افراد است که جزو وظایف سازمان آموزش و پرورش  بوده و وظیفه ی شناسائی آنها برعهده ی سازمان بهزیستی است .

وی ادامه داد: وزیر بهداشت ودرمان چندی پیش اعلام کردند که درمان کودکان کاروخیابانی به صورت رایگان انجام می شود که امیدواریم در این خصوص هرچه سریعتر اقداماتی انجام شود و یک بیمارستان تخصصی در خصوص این کودکان در هر استان معرفی شود تا بتوانند در این مراکز تحت درمان قرار گیرند.

نصر با اشاره به برگزاری همایش علمی کاربردی کارشناسان مسئول در امورآسیب دیدگان بهزیستی تصریح کرد : این همایش در 23 الی 24 مهرماه سال جاری در استان فارس برگزار می شود.

وی افزود: این همایش در 3 کارگروه از جمله ، واگذاری مجوز جهت ساماندهی کودکان کاروخیابانی به موسسات غیر دولتی ، کارگروه در حمایتهای اجتماعی و دستورالعمل در رابطه با بیماران مبتلا به عارضه ی هویت جنسی ، کارگروه بازنگری دستورالعمل مربوط به بازپروری زنان آسیب دیده برگزار خواهد شد.

مدیر کل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد:در انتهای این همایش شورای ساماندهی کودکان کار وخیابانی تشکیل خواهد شد تا مسایل این کودکان مورد بررسی قرار گیرد.



انتهای پیام /
برچسب ها: کودکان ، کار ، تحصیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار