رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی:

استقرار شبکه‌های بهداشتی در کشور باعث افتخار ما در منطقه و جهان شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بهورزان را یکی از کلیدی ترین زنجیره های موفقیت شبکه های بهداشتی در کشور بیان کرد.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، دکتر علی اصغر پیوندی در همایش تقدیر از بهورزان گفت: در دهه های گذشته افتخارات زیادی در سیستم بهداشتی کشور داشتیم که یکی از کلیدی ترین زنجیره های این موفقیت بهورزان تلاشگری بودند که در شبکه های بهداشتی به ارایه خدمت پرداختند. استقرار شبکه های بهداشتی در کشور باعث افتخار ما در منطقه و جهان شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، استقرار شبکه های بهداشتی در کشور را یکی از افتخارات کشور در سطح منطقه و جهان بیان کرد و افزود: بنیادی ترین رکن نظام سلامت بهورزان هستند که در اقصی نقاط کشور در راستای ارتقای سلامت مردم منطقه خود تلاش می کنند.

وی ادامه داد: ارتقای سلامت روستاییان، واکسیناسیون، انجام مراقبتهای زنان باردار و کودکان و سالمندان، پیشگیری از بیماریهای واگیر و غیر واگیر، شناسایی جمعیت روستایی از عمده ترین وظایف بهورزان است.

دکتر پیوندی همچنین با اشاره به این که شبکه بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، 131 خانه بهداشت، دارد، گفت: در این 131 خانه بهداشت 210 بهورز، 59 مرد و 151 زن به ارایه خدمت می پردازند.

وی ادامه داد: همچنین دو آموزشگاه بهورزی فعال داریم که تاکنون 14 دوره تربیت بهورز داشته است که این بهورزان در شبکه های بهداشتی مستقر شده و به ارایه خدمت پرداخته اند.

دکتر پیوندی با اشاره به ضرورت جایگزینی نیروهای شایسته و کارآمد بجای بهورزان با تجربه بازنشسته خاطرنشان کرد که در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به 72 بهورز نیاز داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در ادامه بر ضرورت مشارکت های بین بخشی به منظور رفع برخی از مشکلات نظام سلامت تاکید کرد و گفت: در مرحله دوم طرح تحول سلامت مقوله بهداشت مورد توجه جدی قرار گرفته است و نویدی برای ماست تا گامهای محکم تر و استوارتری را در عرصه بهداشت و سلامت برداریم.

دکتر پیوندی در پایان، ضمن تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این همایش کشوری باشکوه از تلاشها و زحمات صادقانه بهورزان قدردانی و برای آنان آرزوی توقیق کرد.

گفتنی است در همایش تقدیر از بهورزان که با حضور وزیر بهداشت، دکتر مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی، دکتر سیاری معاون بهداشتی وزارت بهداشت، دکتر پیوندی، رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دکتر ملک افضلی پیشکسوت بهداشتی کشور، مدیران ارشد نظام سلامت و دانشگاه و جمع کثیری از بهورزان و مربیان بهورزی نمونه کشور در سالن همایش های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، با اهدای لوح تقدیر از بهورزان و مربیان بهورز نمونه کشور و بازنشستگان و پیشکسوتان بهورزی سراسر کشور و همچنین با توجه به عدم بروز مورد وبا در تابستان گذشته در کشور وزیر بهداشت با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از تلاشهای دکتر گویا در این خصوص تقدیر کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.