یک روانشناس گفت: گفت و گو بین زن و شوهر باید احساس یکی بودن در آنان ایجاد کند.

آشوری روان‌شناس در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: یکی از بحث‌های مهم در زندگی مشترک بحث مهارت‌های گفتگو بین زن و شوهر می‌باشد که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، عاملی است که موجب می‌شود اتفاقات زندگی روزمره خود را با یکدیگر در اشتراک بگذارند.

وی ادامه داد: اگر این ویژگی را ارزیابی کنیم گفتگو باید احساس یکی بودن را در بین زوجین ایجاد کند در ابتدای زندگی این ویژگی بین آن‌ها باعث احساس خوشایند از روی صمیمیت و دوستی می‌باشد که باید با گذشت سال‌ها از زندگی نیز این صورت گفتگو تداوم داشته باشد.

آشوری بیان کرد: گفتگوی موفق ویژگی‌هایی دارد به طوری که در آغاز، گفتگو باید مبتنی بر پیام‌رسانی باشد و پیام صادقانه و صریح باشد که بتواند طرفین را جذب کند بهتر است پیام گنگ نباشد تا با بحث سوتفاهم نشود.

این روانشناس اظهار داشت: اون چه که مطرح است شنیدن رو باید یاد گرفت و به آن عادت کرد زوجین نباید صحبت‌های یکدیگر را قطع کنند در این صورت گوینده احساس بی‌توجهی از طرف شنونده و احساس بی‌اهمیتی می‌کند.

وی تصریح کرد: اگر همدلی بین زن و شوهر باشد در گفتگو بیشتر شده و به مکالمه طرفین اعتبار می‌بخشد معمولا گفتگوها حالت خودمانی دارند اما هنگامی که گفتگو به منظور حل مشکل انجام شود شکل مهمی به خود می‌گیرد و نباید طوری آن را پیش برد که باعث قطع ارتباط شود.

آشوری در پایان خاطرنشان کرد: بهتر است به زمان گفتگو توجه کنیم چون حالت‌های خستگی، مشغله فکری، بیماری باعث گفتگویی بی‌ثمر می‌شود و منجر به اختلاف می‌گردد. بنابراین گفتگویی غیر ماهرانه مبنای اختلاف و جنجال و جدایی و طلاق خواهد شد.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: گفتگو ، زندگی ، زناشویی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار