یک جامعه‌شناس گفت: با سرمایه‌گذاری در بخش فرهنگ، می‌توان به بهترین نحو از تهدیدات، فرصتی ساخت که جامعه به جای زدوخورد و خشونت، در مسیر گفتمان قرار گیرد.

امان‌الله امانی، جامعه‌شناس، در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به عوامل خشونت در جامعه گفت:‌ بروز خشونت بین دو یا چند نفر در یک محیط، آخرین مرحله از بروز عدم تفاهم در مورد یا موارد مختلف بوجود می‌آید.

وی اضافه کرد: شروع این عدم تفاهم مجادله و به تدریج بروز پرخاشگری و در نهایت برخورد فیزیکی و زدوخورد است، که پدیده خشونت در جامعه را رغم می‌زند.

این جامعه‌شناس با اشاره به اینکه پدیده خشونت از اعصار گذشته همواره همراه انسان بوده و پدیده نوظهوری نیست، اظهار داشت: یکی از مهمترین و مؤثرترین عوامل در بروز خشونت خانواده و نوع تربیت افراد در محیط خانواده و همچنین ارزش‌ها و هنجارهای موجود و مورد قبول خانواده و روش های تربیتی در بروز خشونت و یا عدم بروز خشونت نقش دارد.

امانی با توجه به مقوله فرهنگ که، مهمترین عامل در کنترل خشونت و جامعه پذیری مدنی است، بیان داشت: با استفاده از زور و خشونت نمی‌توان از بروز خشونت در جامعه جلوگیری کرد.
 
این جامعه‌شناس تأکید کرد که اگر خواستار جامعه عادی از خشونت فعلی هستیم باید از تمامی پتانسیل‌های موجود از جمله تکنولوژی نیز بهره برد.

وی تأکید کرد: با سرمایه‌گذاری در بخش فرهنگ می‌توان به بهترین نحوه از تهدیدات فرصتی ساخت که جامعه را در مسیر گفتمان به جای زدوخورد قرار داد که نیاز به سرمایه‌گذاری بلند مدت در تمامی بخش‌های دولتی و غیردولتی، فرهنگی و اجتماعی دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: فرهنگ ، زنده ، گفتمان ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار