دبیر ستاد اجرایی بازسازی واقعه غدیر خم گفت: شعار اصلی مراسم امسال بازسازی واقعه غدیر خم "غدیر ضامن وحدت اسلامی" است.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، "سردار یعقوب سلیمانی" دبیر ستاد اجرایی بازسازی واقعه غدیر خم در نشست خبری بازسازی واقعه تاریخی غدیر خم که صبح امروز در مرکز بسیج صدا و سیما برگزار شد ضمن تبریک دهه ولایت در خصوص این‌که این ستاد چه زمان کار خود را شروع کرد، گفت: ستاد بازسازی نزدیک به 4 سال است که شروع به کار کرده و در سال 89 که روز بسیج متقارن با عید غدیر بود این ایده را اجرایی کردیم و از آن سال به بعد هم از همه لحاظ بازسازی واقعه مهم و تاریخی غدیر را در سراسر کشور توسعه دادیم.
 
وی تصریح کرد: هدف اصلی برگزاری این مراسم نشان دادن اهمیت ولایت در جامعه است و ایجاد پیوند ارزشی بین نسل‌های کشور و که ریشه آن نشأت گرفته از شهدا است.
 
سردار سلیمانی با بیان این که اقدامات صورت گرفته با مشورت و راهنمایی علمای بزرگوار است، اظهار داشت: غدیر نقطه تلاقی رسالت با کاروان امامت و ولایت است.
 
وی ادامه داد: شعار اصلی مراسم امسال بازسازی واقعه غدیر‌خم "غدیر ضامن وحدت اسلامی" است.
 
دبیر ستاد اجرایی بازسازی واقعه غدیر خم تصریح کرد: اطلاعات و اخبار مرتبط با این مراسم را در پایگاه اطلاع رسانی‌ "الیوم" منتشر می‌کنیم تا بتوانیم اطلاعات خوبی از برگزاری این چنین مراسمی به مردم بدهیم.
 
وی گفت: تهیه و تدوین نمایش‌نامه واحد، تولید مستند و پخش از سیمای جمهوری اسلامی ایران و تولید انیمیشن غدیر با هماهنگی بخش انیمیشن بسیج از جمله کارهای این ستاد در این رابطه است.   
 
سردار سلیمانی افزود: برای اجرای این مراسم بیش از 120 هزار هنرمند و کارگردان در این حرکت عظیم و بزرگ مشارکت دارند.
 
وی با بیان این که بیش از یک میلیون نفر در سال 92 از نزدیک این نمایش را دیده‌اند، اظهار داشت: این نمایش تأثیرات زیادی بر مردم کشور می‌گذارد و از ویژگی‌های این برنامه مردمی بودن آن است و باید تلاش کنیم که این برنامه‌ها تبدیل به یک فرهنگ شود تا مردم محتوای غدیر را بیشتر از پیش درک کنند.
 
سردار سلیمانی در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با غدیر اشاره و تصریح کرد: حضرت آقا فرموده‌اند که امروز همه مسئولان و مردم در رابطه با غدیر مسئول هستند، از همین رو باید طوری برنامه‌ریزی شود تا به این مهم دست پیدا کنیم.   
 
وی ادامه داد: واقعه غدیر، واقعه دعوت خدا و کامل‌شدن دین است و به امید خدا با برگزاری این چنین برنامه‌هایی مانند تاسوعا و عاشورا بتوانیم مشارکت مردم را داشته باشیم.   
 
دبیر ستاد بازسازی غدیرخم در پایان خاطر نشان کرد: امسال این مراسم در تهران در جاده شمال لشکرک و میدان امام حسین(ع) برگزار می‌شود.   

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار