وزیر بهداشت در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران:

بخش خصوصی برای حل معضل کمبود تخت آی سی یو به کمک وزارت بهداشت می‌آید

دکتر هاشمی با بیان اینکه با معضل جدی کمبود تخت آی سی یو در کشور به خصوص در تهران روبرو هستیم، گفت: برای حل این معضل به بیمارستان‌های خصوصی و نیروهای مسلح اعلام کردیم که تخت‌های خالی این بخش ویژه را از آن‌ها خرید خدمت کنیم.

 دکتر قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت امروز ۱۹مهر ماه در حاشیه مراسم بزرگداشت روز بهورز در پاسخ به سوال خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، مبنی براینکه آیا بودجه بهداشت به وزارت بهداشت داده شده است، گفت: قطعا این بودجه در اختیار ما قرار گرفته که در حال انجام کارهای این حوزه هستیم ولی باید توجه داشت که بودجه بهداشت در مقایسه با درمان قابل توجه نیست. دلیل آن این است که بهداشت ارزان‌تر از درمان است، بنابراین توصیه ما پیشگیری است تا بتوانیم هزینه‌های حوزه درمان را کاهش دهیم. 

وی ادامه داد: آن چیزی که مهم است این است که اجازه ندهیم که بودجه بهداشت در بخش دیگری هزینه شود یا پرسنل این بخش در حوزه دیگری مورد استفاده قرار گیرند. 

وزیر بهداشت در پاسخ به این سوال که آیا مردم همانطور که از هزینه‌های درمان راضی هستند از نظر کیفیت درمان هم راضی هستند، عنوان کرد: مردم از کیفیت درمان راضی هستند چرا که می‌دانند پزشکان خوبی در کشور داریم و درمانی با همخوانی استانداردهای دنیا به آن‌ها ارائه می‌دهند اما مردم از کیفیت خدمات راضی نیستند، در واقع مردم از معطل ماندن برای نوبت گیری، پذیرش، فضای بیمارستان گله‌مند هستند که به تدریج در حال برطرف کردن این مشکلات هستیم. 

هاشمی اظهار داشت: یکی از راه‌های مهم برای افزایش کیفیت خدمات این است که بخش خصوصی وارد سرمایه گذاری در حوزه سلامت شود، در واقع در حال حاضر که تعرفه‌ها واقعی شده طرح‌هایی را اجرا می‌کنیم که برای بخش خصوصی سودده باشد. 

وزیر بهداشت در پاسخ به سوال بعدی خبرنگار باشگاه در خصوص کمبود تخت‌های آی سی یو اظهار داشت: تا یک سال آینده معضل تخت‌های آی سی یو حل می‌شود در حال حاضر این معضل در تهران جدی است که به بیمارستان‌های خصوصی، نیروهای مسلح اعلام کردیم که اگر فضا و تخت خالی دارند، دولت حاضر است که از آن‌ها خرید خدمت کند تا این معضل حل شود. 

وی در خصوص مصرف روغن نباتی جامد با بیان اینکه مردم نباید روغن جامد مصرف نکنند، گفت: بنا داریم که مصرف روغن نباتی جامد را در کشور حذف کنیم، امروز در مقایسه با ۲۰سال گذشته واردات روغن جامد کاهش یافته اما هنوز رقمی واردات داریم که بخشی از آن لازم و بخشی دیگر غیر ضروری است، بنابراین باید با اطلاع رسانی این روغن را از سبد غذایی مردم حذف کنیم. 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار