رئیس اداره بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان خبر داد

ابتلای سالانه ۳۰۰ نفر به کیست هیداتیک

دکتر شیرزادی با بیان اینکه سالانه ۳۰۰ نفر به کیست هیداتیک مبتلا می‌شوند، گفت: خط اول درمان این بیماری دارو است که در صورت بزرگ بودن کیست و ایجاد عوارض برای فرد، عمل جراحی برای درمان انتخاب می‌شود.

دکترمحمد رضا شیرزادی رئیس اداره بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در خصوص بیماری کیست هیداتیک گفت: این بیماری از طریق انگل ایجاد می‌شود که منشاء آن از سگ و خانواده سگ سانان است در صورتی این انگل وارد بدن انسان شود می‌تواند در اندام‌های مختلف تخم ریزی می‌کند.

وی با بیان اینکه این انگل اکثرا کبد و ریه را برای تخم ریزی انتخاب می‌کند، افزود: تخم ریزی این انگل تا زمانی که باعث فشار بر اندام انتخابی انگل برای تخم ریزی نشود علائمی را از خود نشان نمی‌دهد اما زمانی که فشار بر اندام مربوطه زیاد شود علائم شروع می‌شود که البته علائم بستگی به عضو درگیر متفاوت است.

شیرزادی با اشاره به اینکه طبق آمار سالانه ۳۰۰ نفر مبتلا به کیست هیداتیک می‌شوند، عنوان کرد: در صورتی که بیماری در مراحل اولیه تشخیص داده شود با درمان دارویی ۶ ماه تا یک سال می‌شود، فرد را درمان کرد اما در صورتی که بیماری دیر تشخیص داده شده باشد فرد باید تحت عمل جراحی قرار گیرد تا کل کیست از بدنش خارج شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار