نتایج یک تحقیق در کشورمان نشان داد که سرفه و تنگی نفس ، به ترتیب با 55 و 50 درصد، شایعترین علایم بیماری کیست هیداتیک ریوی است.

علیرضا نصیبی متخصص بیماری های عفونی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: بیماری هیداتیک یک عفونت بسیار مهم و مشکل جدی در بسیاری از مناطق دنیا است.
وی با بیان اینکه بیماری هیداتیک و کیست های مربوط به آن در کشورمان به صورت همه گیری بومی و منطقه ای وجود دارد، تصریح کرد: کیست هیداتیک ریوی یکی از موارد بسیار مهم بیماری هیداتیک است که به طور عمده با علایم و مشکلات ریوی وتنفسی تظاهر می کند.
نصیبی تاکید کرد: نتایج یک تحقیق در کشورمان نشان داد که سرفه و تنگی نفس، به ترتیب با 55 و 50 درصد، شایعترین علایم بیماری کیست هیداتیک ریوی است.
وی گفت: خلط، کاهش صدای تنفس، درد قفسه، تب، مشکلات خونی و در برخی از موارد ایجاد صداهای غیر عادی در هنگام تنفس، از دیگر علایم مهم و شایع کیست هیداتیک ریوی است.
نصیبی یاد آور شد: کیست های هیداتیک ممکن است با اندازه های بسیار متفاوتی ظاهر شوند که البته تشخیص به موقع ودرمان مناسب آنها ،‌می تواند از بزرگی بیش از اندازه این کیست ها جلوگیری کند./عط

 

** براي مطرح كردن سوالات پزشكي خود اينجا را كليك كنيد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran, Islamic Republic of
ناشناس
۱۹:۳۸ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
سلا من 54سالمه یکسال که انجیو کردم و ازتون موقع سرفه ها خشک دارم که خواب ازم گرفتن سرفه هایی شید با تنگی نفس من چاق هستم ولی وطنم زیاد کم نشده ایا ممکن هست کیست ریه گرفته باشم هیچ دارویی هم فایده نداشته برام
Iran, Islamic Republic of
نرگس صولتی
۲۱:۴۷ ۰۳ مهر ۱۳۹۷
سلام پدر ۶۳ ساله دارم یه مدت خلط خونی داشت الان بیمارستان بستری تحت درمان خلط خونی دیگه نداره ولی میگن انگار ضایعه ای در ریه اش هست ولی وزنش کم نشده حالشم خیلی خوبه یکی میگه کیست یکی میگه معلوم نیست میخواستم بدونم علائم سرطان آیا ممنون
آخرین اخبار