دکتر دماری با بیان اینکه توزیع 70 درصد بار بیماری ها در کشور یعنی خدمات در سطح یک ارائه نمی شود گفت:ما با اپیدمی سه گانه کشورهای در حال توسعه روبرو هستیم و باید براساس نیازهای جدید کشور4 خدمت به سطح یک افزوده شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران دکتر بهزاد دماری رئیس واحد غیرواگیر وزارت بهداشت در دومین سمینار ملی سلامت چشم و پیشگیری از نابینایی که امروز 17 مهرماه در بیمارستان فارابی در حال برگزاری است گفت:بار مالی بیماری های غیرواگیر در سال 82 معادل 15/8میلیارد دلار است یعنی حدود 13 درصد تولید ناخالص داخلی کشور  و سالانه نیز 2 هزار میلیارد تومان هزینه مستقیم درمان سرطان در کشور است.




 وی با اشاره به اینکه هزینه های غیرمستقیم ناشی از سرطان 6 هزار میلیارد تومان در سال است افزود:ما با ا پیدمی سه گانه کشورهای در حال توسعه روبرو هستیم که شامل بیماری غیرواگیر،آسیب های اجتماعی و بیماری های واگیر است و سه راهبرد کلان تحول حوزه بهداشت کشور در این خصوص افزایش سواد مردم در حوزه سلامت و طراحی خدمات در سطح یک و فراهم کردن محیط است .

به گفته وی ارتقای خودمراقبتی مردم،غربالگری هدفمند و شناسایی زود رس عوامل خطر،تضمین مراقبت از بیماران مزمن غیرواگیر در سطح یک و مداخله برای ارتقای سلامت روانی اجتماعی از جمله خدماتی است که باید به سطح یک افزوده شود.

 وی خاطرنشان ساخت:برای موفقیت در بیماری های غیرواگیر باید کارتیمی انجام داد و سلامت دهان  از جمله عوامل مهم در پیشگیری از ابتلا به بیماری های غیرواگیر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار