کانادا اعلام کرد 80 تبعه این کشور اخیرا بازگشته‌اند به شرکت در فعالیت‌های تروریستی مظنون هستند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، کانادا اعلام کرد ۸۰ شهروند و مهاجر که اخیرا به این کشور بازگشته‌اند به شرکت در فعالیت‌های تروریستی در کشورهایی همچون عراق و سوریه مظنون هستند.

"استیون بلینی"، وزیر امنیت عمومی کانادا روز چهارشنبه (۱۶ مهر) ضمن اعلام این مطلب گفت این افراد مظنون در صدد انجام "فعالیتی تروریستی" در خاک کانادا بودند و به همکاری با گروه تکفیری داعش در عراق و سوریه متهم هستند.

بلینی گفت: "این افراد خطرناک میل به اجرای فعالیت تروریستی داشته و تهدیدی جدی برای شهروندان قانون مدار کانادایی محسوب می‌شوند. قوانین کانادا باید بطور تمام و کمال با آنهایی که با این گروه وحشی (داعش) همدست هستند، برخورد کند."

وی افزود پلیس سلطنتی سواره نظام کانادا در حال حاضر مشغول بازجویی از این افراد است.

بلینی بعد از رای روز سه شنبه‌ی نمایندگان کانادا مبنی بر پیوستن کانادا به ائتلافی موسوم به ائتلاف تحت رهبری امریکا علیه پیکارجویان تکفیری داعش در عراق و سوریه، این مطالب را مطرح کرد.

این پیشنهاد که با ۱۵۷ رای موافق در برابر ۱۳۴ رای مخالف به تصویب رسید، اجرای حملات هوایی علیه پیکارجویان داعش را برای مدت بیش از شش ماه مجاز اعلام کرده است.

امریکا و متحدان آن از جمله عربستان سعودی، بحرین، امارات متحده عربی، قطر و اردن، بیش از دو هفته است که بدون اجازه دمشق یا دستور سازمان ملل حملات هوایی به مواضع داعش در خاک سوریه را آغاز کرده‌اند.

تروریست‌های داعش در حال حاضر کنترل بخش‌های وسیعی از سوریه و عراق را در دست دارند. آن‌ها مرتکب جنایات هولناکی در هر دو کشور شده‌اند از جمله اعدام‌های دسته جمعی و موارد متعددی از سر بریدن افراد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار