استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: جهاد اقتصادی یعنی بکار بستن تمام توان مسئولین و کارآفرینان برای تبدیل هر خانه روستایی به کارگاه کوچک تولیدی واقتصای است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج دکترسید موسی خادمی در نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی و کارآفرینان استان، افزود: اقتصاد این استان با ایجاد و راه اندازی کارخانه های صنعتی بزرگ رونق نمی یابد بلکه یکی از راهکارهای مناسب در این زمینه توجه جدی به واحدهای تولیدی کوچک روستایی براساس توانمندی ها و ظرفیت های هر روستا است.
استاندار با تبریک "روز ملی روستا"، اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد با بیش از یک هزار و 700 روستا، نیمی از جمعیت استان را در خود جای داده است و با توجه به ظرفیت های مختلف روستاها می تواند، پایه اقتصادی، تولیدی و اشتغال قرار بگیرد.
استاندار تصریح کرد: روستاها به عنوان کانون تولید اگر نگاه ها و توجهات به آنها کم شود، امکانات و منابع تخصیص یافته به این مناطق ناچیز باشد و میزان نظارت و کنترل برآن ضعیف تر شود علاوه بر اینکه در بخش اقتصادی، اشتغال و تولید با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد، معضلات و ناامنی ها بیشتر می گردد.
دکتر خادمی تصریح کرد: باید به این سمت برنامه ریزی و حرکت کنیم که نواقص خدمات رسانی جاده، آب، برق، گاز، فضاهای آموزشی، بهداشتی، ورزشی و مسکن در روستاها برطرف شوند و با توقف مهاجرت و حتی با مهاجرت معکوس، روستائیان را وارد عرصه کار و تلاش، سرمایه گذاری و رونق تولید با ایجاد بنگاه های اقتصادی کرد.
استاندار، بهره گیری و الگو پذیری از تجارب ارزنده سایر استان های کشور، استفاده بهینه از منابع و ظرفیت ها با ایجاد تعاونی های توانمند روستایی، تقویت و توسعه نمونه های موفق تولید کنندگان را از راهبردهای مهم مسئولین در توسعه روستاها برشمرد./ش/ن
برچسب ها: یاسوج ، روستا ، کارگاه ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.