رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان خبرداد

طراحی و ساخت پمپ تخصصی انتقال نفت خام با استاندارد جهانی API 674

طراحی و ساخت پمپ تخصصی انتقال نفت خام با استاندارد جهانی API 674 توسط شرکت دانش بنیان پترو رهان پمپ، مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان محقق شد.

مهدی کشمیری رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت :‌ طراحی این پمپ از اواخر سال 92 توسط گروه فنی و مهندسی شرکت دانش بنیان پترو رهان پمپ آغاز شد و این پمپ در اواخر تابستان امسال به مرحله ساخت کامل رسید. 

در ادامه آرش شورشی  مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در خصوص این فناوری گفت: پمپ‌های ساخته شده در ایران بیشتر از دسته پمپ‌های سانتریفوژ است و ساخت آن‌ها (پمپ‌های رفت و برگشتی) به دلیل پیچیدگی‌های بسیار زیاد مکانیکی به ندرت صورت می‌پذیرد. 

وی  افزود: این دسته از پمپ‌ها بیشتر در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی جهت سرویس‌های نفت و خام، تری اتیلن گلایکول و برخی دیگر از مواد شیمیایی که نیازمند دبی پایین با فشار بالا هستند، کاربرد دارد. 

شورشی تصریح کرد : عمده این دسته از پمپ‌ها از خارج کشور با قیمت‌های بسیار بالاتر نسبت به مشابه ساخته شده داخلی به ایران وارد می‌شود که در صورت حمایت بخش‌های مختلف دولتی و کارفرمایان می‌توان این تجهیز را در داخل کشور بومی‌سازی کرد.



انتهای پیام/ 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نعیمی
۱۸:۱۵ ۲۸ مهر ۱۳۹۳
این شرکت رابخوبی میشناسم . سال 1388 مشکل پمپاژ اسیدگرم وغلیظ داشتم که حتی بهترین پمپهای خارجی را درکمتر از یکسال ازبین میبرد.
پمپ ساخته شده توسط پترو رهان پمپ دوسال ونیم است بدون مشکل کار میکند.
از همینجا به مسئوولین محترم این شرکت خداقوت ودست مریزاد میگویم.
آخرین اخبار