توسط پژوهشگران کشورمان محقق شد

تولید آفت کش‌های گیاهی نانو کپسوله شده در آفات کشاورزی

پژوهشگران کشورمان موفق به تولید آفت کش‌های گیاهی نانو کپسوله شده برای کنترل آفات کشاورزی شدند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران،  کنترل بیولوژیک و استفاده از ترکیبات موثر گیاهی و آنالوگ‌های آن‌ها از جمله تولید سموم بیولوژیک آفت‌کش با فناوری نانو کپسول گامی بزرگ در تولید محصولات کشاورزی سالم است. 

بنابراین گزارش، این طرح در جهت نیازهای راهبردی کشور و بر اساس نیاز واقعی کشور شکل گرفته است، چنانچه در این روش از عوامل طبیعی که همواره در طبیعت وجود دارد برای کنترل بیمار‌ی‌ها و آفات استفاده می‌شود، علاوه بر آن هزینه تولید را نیز در طولانی مدت پایین می‌آورد، بنابراین در راستای کاهش مصرف سموم کشاورزی و تولید محصول سالم درآینده همه گلخانه‌های کشور از این سموم بیولوژیک آفت کش می‌توانند استفاده نمایند. 

در ادامه این گزارش آمده است، حشر‌ه‌کش‌های گیاهی دارای بیش از ده‌ها ترکیب شیمیایی می‌باشند که در مرحله فرمولاسیون جدید نانو کپسول می‌تواندبا حفظ خاصیت مواد موثره خود در محیط، کارایی بالایی در کنترل و مدیریت آفات کشاورزی داشته باشند. 

در ادامه این گزارش آمده است: در این محصول جدید سموم بیولوژیک آفت‌کش بافناوری نانوکپسول بکار گرفته شده که به دلیل اثرات حشره کشی روی آفت و خطرات کم آن برای انسان و پستانداران می‌تواند جایگزینی مناسبی به جای سموم شیمیایی در کنترل آفات باشند. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار