نماینده چالوس، نوشهر و کلاردشت گفت: قریب ۲۰ سال است که کلنگ اجرایی آزادراه تهران_ شمال با حضور ایت الله رفسنجانی زده شده و تاکنون ۴ رئیس جمهور و ۱۰ وزیر عوض شده‌اند، اما مردم منطقه چیز جز رنج عایدشان نشده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ قاسم احمدی لاشکی نماینده چالوس، نوشهر و کلاردشت در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۵ مهرماه) با تبریک هفته نیروی انتظامی به تمامی زحمتکشان این عرصه و همچنین هفته ولایت اظهار داشت: افتخارآفرینی قهرمانان کشورمان را در کره جنوبی تبریک می‌گویم و این وظیفه‌ای سخت را بر گردن وزیر ورزش و جوانان ما قرار داده است تا نسبت به تجلیل از این عزیزان اقدام موثری انجام دهند.  
 
احمدی لاشکی با اظهار تشکر نسبت به رئیس جمهور در سفر به نیویورک که با هدایت‌های مقام معظم رهبری و حمایت‌های مردم عزیز کشور طرح تعامل و دوستی ایران با جهان را بیان داشتند، گفت: روحانی طرح تعامل و دوستی ایران با جهان را با حفظ موضع عزت و اقتدار ایران در دنیا به تصویر کشید.  
 
وی با اشاره به اینکه روز ۱۵ مهر در تقویم رسمی کشور به منظور ارج نهادن به روستاییان عزیز روز روستا نامگذاری شده است، افزود: به همین مناسبت به تمام روستائیان عزیز و شوراهای روستایی تبریک می‌گویم و از وزیر کشور می‌خواهم که نسبت به استخدام بهیاران که نوک پیکان خدمت رسانی در روستا‌ها هستند لایحه‌ای به مجلس ارائه کنند، زیرا مجلس آمادگی حمایت از این اشخاص را دارد.  
 
نماینده چالوس، نوشهر و کلاردشت خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: اخیرا مصاحبه‌ای توسط یکی از همکاران شما پیرامون ابر پروژه آزادراه تهران_ شمال صورت گرفته که موجب تکدر خاطر مردم ایران به خصوص مردم غرب مازندران و شرق گیلان شده است.  
 
احمدی لاشکی در ادامه افزود: پرونده پروژه‌آزادراه تهران_ شمال قطر بزرگی پیدا کرده که اگر از همین اندازه زحمت می‌کشیدید و لایه‌های مختلف آسفالت را بر روی آن می‌دیدید.  
 
وی با تاکید بر اینکه این پروژه مهم فقط مخصوص مردم شمال نیست، اظهار داشت: درست است که فراکسیون شمال پیگیر جدی این پروژه است، اما این جاده متعلق به همه ملت ایران است و مسافران خارجی نیز از آن تردد می‌کنند.  
 
احمدی لاشکی تصریح کرد: از سال ۱۳۵۲ یعنی بیش از ۴۰ سال قبل مطالعات آزادراه تهران_ شمال شروع شد و قریب ۲۰ سال است که کلنگ اجرایی آن توسط آیت الله رفسنجانی زده شده و تاکنون ۴ رئیس جمهور و ۱۰ وزیر عوض شده‌اند، اما مردم منطقه چیزی جز رنج عایدشان نشده است.  
 
نماینده چالوس، نوشهر و کلاردشت گفت: از سوی دیگر حدود ۳۲ میلیون متر مربع اراضی با کیفیت در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گرفته که ۲۰ میلیون متر مربع آن نیز برایش سند صادر شده است و از سوی دیگر قطعه ۴ علی رغم تلاش متولیان خوب راه مشکلاتی را در ادوار گذشته برای روستاییان منطقه به وجود آورده است.  
 
وی تاکید کرد: آیا سزاوار است که اکنون به خاطر صبوری مردم این منطقه معاون شرکت ساخت آزادراه تهران_ شمال بگوید کاهش ۴۰ درصدی بار ترافیکی جاده چالوس در صورت تکمیل محورهای هراز و فیروزکوه درست می‌شود، جاده‌های هراز و فیروزکوه خود استاندارد نیستند و باید مشکلاتشان حل شود، اما این جاده چه ارتباطی به ترافیک جاده کندوان دارد؟  
 
نماینده چالوس، نوشهر و کلاردشت خاطرنشان کرد: مردم عزیز ما در منطقه نگران این قصه هستند که راه به سوی آنان بسته می‌شود و هر هفته جاده یکطرفه می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: نماینده ، چالوس ، نوشهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار