پژوهشگران کشورمان موفق به طراحی سیستم سنسورهای ترافیکی بلوتوث شدند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ داده‌های ترافیکی از ملزومات یک سیستم موفق مدیریت هوشمند حمل و نقل است. این داده‌ها برای مدیریت ترافیک و همچنین برنامه‌ریزی بلند مدت و ارائه راه حل‌های ترافیکی پایدار به عنوان یکی از ملزومات مهم مورد استفاده قرار می‌گیرند. 
بنابراین گزارش داده‌های ترافیکی شامل داده‌های حجم ترافیک، سرعت، GAP,Headway و چگالی و زمان سفر می‌باشد. 

چنانچه برای اندازه‌گیری این داده‌ها از فناوری مختلفی از جمله فناوری‌های مبتنی بر loop detector رادار، مافوق صوت و پردازش تصویر استفاده می‌شود. 

براساس این گزارش زمان سفر یکی از مهمترین پارامترهای ترافیکی است که مدیریت و کنترل سامانه‌های مبتنی بر سیستم‌های هوشمند حمل و نقل کاربرد دارد، در حقیقت زمان سفر یک پارامتر ترافیکی است که از نظر مهم بسیار آسان و از نظر محاسبات بسیار مشکل است. 

در ادامه این گزارش آمده است: روش‌های مختلفی برای محاسبه زمان سفر وجود داشته است که تا به حال به علت سنتی محاسبه، هزینه زیاد، عدم دقت و عدم امکان محاسبه آنلاین کمتر مورد استفاده قرار می‌گرفته است. 

براساس این گزارش سنسورهای بلوتوث ترافیک می‌توانند اطلاعات دقیقی از مبدا و مقصد افراد یا خودروهای متحرک در ترافیک را ارائه نمایند که این اطلاعات نیز یکی از ورودی‌های مهم تصمیم‌گیری در مدیریت ترافیک شهری است. 


انتهای پیام/





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار