نائب رئیس کمیسیون آموزش مجلس، بررسی راهکارهای نیل به رشد علمی را از مهم‌ترین محورهای سفر 4 روزه کمیسیون آموزش مجلس به کشور فرانسه دانست.

"جبار کوچکی‌نژاد" نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران٬ درباره جزئیات سفر چهار روزه برخی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به کشور فرانسه٬ گفت: این سفر برای بررسی وضعیت آموزش و پرورش و آموزش عالی این کشور و بهره‌گیری از تجربیات آن‌ها در بعد علمی صورت گرفت.

 وی با یادآوری سفر گذشته اعضای کمیسیون آموزش به کشور آلمان، افزود: در این سفر نیز وضعیت آموزش عالی و آموزش و پرورش این کشور مورد بررسی قرار گرفت.

کوچکی‌نژاد، با بیان اینکه در سفر 4 روزه کمیسیون آموزش مجلس به کشور فرانسه، قاسم جعفری٬ علیرضا منادی سپیدان و سید محمدباقر عبادی حضور داشتند٬ اظهار داشت: در این سفر هیات پارلمانی کشورمان جلساتی با رئیس و اعضای کمیسیون فرهنگی و آموزش و پرورش مجلس ملی فرانسه در پاریس داشت و بر استفاده از تجارب دو کشور در سیستم آموزشی تاکید شد.
 
این نماینده مجلس، با تاکید بر اینکه ایران و فرانسه مشترکات فراوانی برای همکاری در بخش‌های مختلف دارند، گفت: جمهوری اسلامی ایران و فرانسه در زمینه آموزش و تحقیقات تجربیات فراوانی دارند و می‌توانند با همکاری یکدیگر زمینه رشد علمی را فراهم سازند.
 
کوچکی‌نژاد ادامه داد: با توجه به آغاز تغییر بنیادین آموزش و پرورش در ایران و فرانسه ، بررسی راهکارهای نیل به رشد علمی از مهم‌ترین محورهای سفر 4 روزه کمیسیون آموزش مجلس به کشور فرانسه بود، در این سفر همچنین با اعضای پارک ملی فناوری پاریس پیرامون حمایت بخش خصوصی از نخبگان و مبتکران بحث و تبادل‌نظر شد.
 
عضو کمیسیون آموزش مجلس با مثبت ارزیابی کردن سفر کمیسیون آموزش مجلس به کشور فرانسه٬ افزود: در این سفر از آزمایشگاه‌های تخصصی بازدید به عمل آمد و از تجربیات این کشور در زمینه تدوین متون درسی استفاده کردیم.
 
کوچکی‌نژاد با تاکید بر اینکه در این سفر اعضای کمیسیون آموزش مجلس دیداری با نمایندگان مجلس سنا و نماینده اتحادیه اروپا داشتیم، اظهار داشت: حضور گسترده گروه تروریستی داعش در کشورهای مختلف جهان مورد بررسی قرار گرفت و ما از آنان گله کردیم که چرا به این گروه تروریستی پناه دادید، همچنین درباره تحریم‌های ظالمانه که بر کشور ما تحمیل شده صحبت شد.

وی اضافه کرد: متاسفانه فرانسه،  ایران را به عنوان کشور ناامن در منطقه معرفی کرده بر این اساس ما از آنان گله کرده و آنان قول دادند که این موضوع را اصلاح کنند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با یادآوری مهم‌ترین دستاورد سفر 4 روزه کمیسیون آموزش مجلس به کشور فرانسه، خاطرنشان کرد: از تجربیات این کشور در زمینه آموزش‌های علمی و کاربردی در راستای تحصیل و کسب شغل استفاده خواهیم کرد.
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار