غریبی با اشاره به دستاوردهای یک ساله این معاونت، گفت: اخذ مصوبه 885 رشته/محل جديد از شورای گسترش آموزش عالی، ايجاد 150 گرايش برای رشته‌هايی كه مصوبه با عنوان كلی داشتند، ارسال 4 هزار پرونده درخواست تصويب رشته جديد به شورای گسترش آموزش عالی از دستاوردهای این معاونت به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه آزاداسلامی، دکتر حسین غریبی معاون آموزشی دانشگاه آزاداسلامی با اشاره به تغییر آئین‌نامه کاردانی و کار‌شناسی دانشگاه، گفت: با توجه به ارسال آئین‌نامه جدید کاردانی و کار‌شناسی توسط وزارت علوم تحقیقات و فناوری، جلسات تغییر آئین‌نامه با حضور مدیران آموزش واحدهای مستقر در تهران از سال قبل آغاز و مراحل تدوین نهایی آن در خرداد ماه ۱۳۹۲ صورت پذیرفت. 

وی افزود: آئین‌نامه مزبور در سمینار معاونان آموزشی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان (تیر ۹۲) برگزار شد بین کلیه معاونان آموزشی توزیع و در جلسه آئین‌نامه‌ها مطرح و بعد از جمع‌بندی از کلیه معاونان آموزشی و نظر خواهی آنان و اصلاح مجدد در دستور شورای برنامه‌ریزی دانشگاه قرار گرفته که تاکنون چند جلسه در این خصوص تشکیل و مراحل نهایی تصویب آن در حال انجام است. 

وی با بیان اینکه تشکیل کمیسیون موارد خاص دانشگاه یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در این معاونت در طول یک سال گذشته است، گفت: جلسات کمیسیون موارد خاص دانشگاه به طور منظم هر هفته یک بار و گاهی به دلیل شرایط خاص سه بار در هفته تشکیل شده است. به طور کلی تعداد ۱۳۰ جلسه تشکیل و برای تعداد ۳۳ هزار و ۴۷۸ پرونده تصمیم‌گیری شده است. 

دکتر غریبی همچنین از برگزاری کارگاه برای مدیران آموزشی واحد‌ها خبر داد و گفت: بعد از هماهنگی با دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب یک کلاس جهت باز آموزی مدیران آموزش کلیه واحدهای دانشگاهی در اختیار این مدیریت قرار گرفت و ظرف مدت دو ماه و ۱۰ جلسه صبح و عصر کارگاه مذکور برای کلیه مدیران آموزش واحد‌ها تشکیل شد. 

 معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی همچنین با اشاره به برگزاری سه جلسه با حضور مسئولان واحد الکترونیک و ارائه راهکارهایی جهت رفع مشکلات آن واحد، گفت: بررسی اخذ مجوز در خصوص رشته‌های دایر و رشته‌های جدید پیشنهادی، فراهم کردن بستر توسعه آموزش الکترونیکی در سایر واحدهای متقاضی، تولید محتوای الکترونیکی و بهره‌برداری از توان نرم‌افزاری واحد الترونیکی جهت بهبود کیفیت آموزش دروس پایه از جمله نتایج این جلسات به شمار می‌رود. 

دکتر غریبی با بیان اینکه طی مدت یک سال گذشته ۱۶ جلسه شورای گسترش دانشگاه آزاد اسلامی، برگزار شده است، افزود: اخذ مصوبه ۸۸۵ رشته/محل جدید از شورای گسترش آموزش عالی، ایجاد ۱۵۰ گرایش برای رشته‌هایی که مصوبه با عنوان کلی داشتند، اخذ موافقت اصولی مرکز شهریار از شورای گسترش آموزش عالی و ارسال ۴هزار پرونده درخواست تصویب رشته جدید به شورای گسترش آموزش عالی از دیگر دستاوردهای این معاونت به شمار می‌رود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار