مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی با اشاره به صدور گواهی‌های صادراتی و مجوزهای وارداتی در استان، اعلام کرد: در 6 ماه نخست امسال 4 هزار و 257 مجوز وارداتی و 462 گواهی صادراتی صادر شده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه منصور جلایردر نشست مطبوعاتی این سازمان اظهار کرد: جلایر با بیان اینکه در 6 ماه نخست امسال 86 پروانه کاربرد علامت استاندارد در آذربایجان غربی صادر شده، ادامه داد: 236 پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان تمدید و 61 پروانه کاربرد علامت استاندارد نیز تعلیق و ابطال شده است.

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی ادامه داد: با توسعه صنایع استان به ویژه در حوزه صنایع غذایی و کشاورزی دامنه فعالیت‌های اداره کل نیز گسترش یافته و از سال 77 اداره کل استاندارد در ساختمان جدید وظایف خود را دنبال می‌کند و در حال حاضر این اداره کل با چهار معاونت، 14 اداره و هشت نمایندگی مصوب در حال فعالیت است.که 33 آزمایشگاه تایید صلاحیت خصوصی هم زیر نظر این سازمان است.

وی ایجاد هماهنگی در نحوه محاسبه و اخذ کارمزد خدماتی در رابطه با صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد فرآورده‌های تحت پوشش استاندارد اجباری و تشویقی استان با اداره اجرای استاندارد، نظارت و کنترل برای اجرای استانداردهای اجباری و تشویقی در واحدهای تولیدی و خدماتی استان و نیز کالاهای صادراتی و وارداتی، پشتیبانی فرآیندی مرتبط با اداری و مالی در جهت ارتقای بهینه فرآیندها و جلب رضایت ارباب رجوع را از جمله وظایف و مسئولیت‌های اداره امور مالی عنوان کرد.

جلایر خاطرنشان کرد: هماهنگی جهت دریافت درخواست و هماهنگی برای تشکیل کمیسیون ماده 19 از ادارات مربوطه، اعلام جرم به مراجع ذیصلاح قانونی علیه واحدهای تولیدی، توزیعی و خدماتی مختلف از قانون استاندارد، پیوست سوابق و مستندات و شرکت در جلسات دادگاه‌های استان و بررسی حقوقی بر روی قراردادهای اداره کل از جمله وظایف امور حقوقی است.

وی پیگیری پرونده از مراجع قضایی تا صدور رای نهایی و اجرای حکم دادگاه‌ها، پاسخ به برخی استعلامات مراجع قانونی، ارائه نظرات فنی، حقوقی به مراجع قضایی به عنوان ضابط خاص دادگستری، بعد از شکایت مصرف‌کننده از کیفیت کالای دارای علامت استاندارد، حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان با پیگیری شکایت آنان جهت جلب رضایت شاکی توسط تولیدکننده کالا و... را از دیگر وظایف امور حقوقی عنوان کرد.

اداره استاندارد آذربایجان غربی در مرداد ماه سال 43 فعالیت خود را با تعداد سه نفر پرسنل در خصوص کنترل کیفیت برخی کالاهای صادراتی از جمله کشمش، برگه زردآلو و پوست در ارومیه آغاز کرده است.

انتهاي پيام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.