دکتر سیم فروش از ابداع یک روش نوین جراحی به روش مینی لا‌پاراسکوپی برای درمان تنگی لگنچه در کودکان زیر یک سال برای اولین بار در دنیا خبر داد.

دکتر ناصر سیم فروش متخصص و جراح اورولوژی و رئیس قطب اورولوژی ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در قطب اورولوژی وظیفه ما نشر دانش است ما در این قطب به کمک همکاران تکنیکهای جراحی دنیا در زمینه کلیه و مجاری ادراری را بومی سازی می کنیم و حتی برخی از آنها اولین بار در دنیا بوده است.

وی به برداشت کلیه از فرد زنده برای اهدا  با روش لاپاراسکوپی اشاره و افزود: ما بعد از آمریکا دومین کشوری هستیم که این روش را در کشورمان با انجام روی 1500 نفر با ایجاد یک سوراخ 3 میلیمتری برای اولین بار در دنیا گزارش کردیم.

سیم فروش اظهار داشت: در حال حاضر روش جراحی مینی لاپاراسکوپی در نوزادان و اطفال را به روش جدید ابداع کردیم به طوری که توانسته‌ایم تنگی لگنچه را در یک نوزاد دو ماهه با روش مینی  لاپاراسکوپی درمان کنیم که تقریبا هیچ کشوری تا به حال نتوانسته‌ این موفقیت را کسب کند.

وی با بیان اینکه جراحی تنگی لگنچه کار سختی است، خاطرنشان کرد: با تجربه زیاد و تمرین، این روش را روی 100 کودکان زیر یک سال انجام داده‌ایم به همین خاطر قرار است سال آینده در کنگره جراحی کلیه که در ملبورن استرالیا برگزار می‌شود در خصوص این روش جراحی سخنرانی کنم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۹:۵۲ ۱۵ مهر ۱۳۹۳
آقرين بايد گفت به پزشكان ايراني
آخرین اخبار