امروز از کتاب جامع اورولوژی ایران با حضور دکتر ضیایی معاون آموزشی وزارت بهداشت ،دکتر پیوندی رئیس دانشگاه ، دکتر زالی رییس سازمان نظام پزشکی ایران، رییس شورای شهر تهران و جمعی از مسوولان و تهیه کنندگان این کتاب رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار یهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  پروفسور علیرضا یلدا استاد پیشکسوت پزشکی با اشاره به ارزش‌ کتاب جامع اورولوژی که حاصل کار 116 پزشک و متخصص است گفت:  با توجه به وضعیت بازار نشر و تیراژ پایین کتاب ها، معمولا نویسندگان بعد از انتشار یک کتاب از نگارش کتب دیگر صرف نظر می کنند که این موضوع باعث تاسف است زیرا دیگر مجالی برای انتقال دانش و تجربیات افراد از طریق انتشار کتاب وجود نخواهد داشت.

در ادامه مراسم دکتر علی اصغر پیوندی رئیس دانشگاه ضمن بیان سخنانی از این که تالیف کتاب مرجع اورولوژی ایران در قطب اورولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی میسر شده است ابراز خوشحالی کرد.

رئیس دانشگاه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم دکتر سعید مالک ملقب به لقمان الملک پدر علم اورولوژی در ایران اظهار داشت: این کتاب از چند منظر دارای ارزش و مهم است؛ اول اینکه براساس مستندات و مدارک بیماران ایرانی نوشته شده و به عبارتی مستندی از اورولوژی بومی ایرانی است.  ثانیا این کتاب ارزشمند ، بعنوان مرجع درسی برای دانشجویان و دستیاران ارولوژی قرار گرفته است و دیگر این که تالیف کتاب مذکور توسط اساتید پیشکسوت و فرهیخته دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و دیگر دانشگاهها صورت پذیرفته است که شایسته تقدیر می باشد.

دکتر پیوندی در ادامه سخنان خود همگرایی متخصصان گرایش های مختلف پزشکی در نگارش این کتاب جامع را از دیگر نکات قابل توجه و مهم این اثر علمی ارزشمند دانست . وی همچنین انتشار این کتاب توسط نشر تیمورزاده به عنوان یک نشر خصوصی ،در روزگاری که شاید انتشار چنین کتبی توجیه اقتصادی نداشته باشد، را شایسته تقدیر دانست.


لازم به ذکر است ویراست دوم دوره دو‌جلدی «کتاب جامع اورولوژی ایران» به قلم دکتر ناصر سیم‌فروش، دکتر اکبر نورعلیزاده و دکتر محمدحسین سلطانی، در یک هزار و 600 صفحه توسط نشر تیمورزاده منتشر شده است . این کتاب مباحثی همچون اروگرافی، سیستویوروگرافی، پزشکی هسته‌ای، عفونت‌های غیر‌اختصاصی ادراری را در بر دارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار