به گزارش
گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از (شاتا) از سازمان توسعه تجارت، «وليالله افخميراد» با اعلام اينکه بيش از 49 ميليارد دلار تجارت خارجي مربوط به کالا بوده و باقي آن هم به صادرات خدمات فني و مهندسي و ترانزيت کالا مربوط بوده است پيشبيني کرد در 6 ماه دوم سال اين رقم افزايش و به 110 ميليارد دلار ارتقا يابد.
وي با اشاره به نقش رسانهها در تبيين و توسعه صادرات غيرنفتي گفت: در سند چشمانداز 20 ساله، سياست هاي اقتصاد مقاومتي و بسته خروج از رکود بر اهميت نقش صادرات غيرنفتي تاکيد شده است و رسانهها ميتوانند در افزايش صادرات غيرنفتي و هماهنگي دستگاهها در اين امر موثر باشند.
رييس سازمان توسعه تجارت افزايش صادرات را در گرو تحريک تقاضاي خارجي دانست و گفت: با تحريک تقاضاي داخلي تورم افزايش مييابد در حالي که با تحريک خارجي، ضمن افزايش توليد و اشتغالزايي بيشتر به رونق اقتصادي خواهيم رسيد و تورم نيز ايجاد نخواهد شد.
وي صادرات را امري فرابخشي خواند و گفت: نميتوان تنها يک بخش را متولي صادرات دانست و اين امر به هماهنگي سازمانها و ارگانهايي از قبيل بانک مرکزي، وزارت امور خارجه، وزارت امور اقتصادي و دارايي، مرزباني، گمرکات و اطلاعرساني و شفافسازي رسانهها نياز دارد.
وي ادامه داد: وقتي صادرات خوب داريم که توليد خوب، با کيفيت، رقابتي و قابل عرضه در بازرهاي جهاني داشته باشيم و رسانهها ميتوانند نقش قابل توجهي در اين جهت ايفا کنند.
افخميراد تعامل و تبادل اطلاعات را عاملي در بهبود ماموريت دستگاهها و شفافيت در ارائه اطلاعات دانست و افزود: نقش رسانه و روابط عمومي در جامعه مغفول مانده است در حالي که رسانهها و روابط عموميها ميتوانند در انجام وظايف دستگاهي و توفيق در انجام وظايف آنها موثر باشند.
رييس سازمان توسعه تجارت با اشاره به نقش رسانه در سالمسازي فضاي فعاليتهاي اقتصادي ادامه داد: رسانهها به دليل رسالت اطلاعرساني به ويژه در بخشهاي اقتصادي ميتوانند فضاي باز و شفافي را ايحاد کنند و مسئولان را وادار کنند که درست و دقيق صحبت کنند.
انتهای پیام/