مقایسه جداول لیگ سیزدهم و چهاردهم تا هفته یازدهم؛

سقوط آزاد پرسپولیس و گسترش فولاد در جدول

لیگ چهاردهم فوتبال با برگزاری هفته یازدهم به مدت 19 روز به تعطیلات رفت تا قطار لیگ که با سرعت در حال حرکت بود به صورت موقت متوقف شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، تعطیلی لیگ برتر فوتبال بهانه ای شد تا سراغ آمار و ارقام لیگ چهاردهم رفته و مقایسه‌ای بین جدول لیگ چهاردهم در پایان هفته یازدهم و جدول لیگ سیزدهم در پایان هفته یازدهم داشته باشیم تا ببینیم شرایط تیم‌ها نسبت به فصل گذشته چه تغیری کرده است.
 
** تراکتور سازی جای فولاد را گرفت
 
 تیم فوتبال فولاد خوزستان فصل گذشته در پایان هفته یازدهم 25 امتیاز صدر جدول را در اختیار داشت و قدرتش را به رخ کشید.
 
 امسال تیم صدرنشین در پایان هفته یازدهم 24 امتیاز دارد اما این تیم دیگر فولاد نیست و تراکتور سازی جای فولاد را گرفته و صدر جدول را به خود اختصاص داده است. تیم‌های فوتبال سپاهان و پرسپولیس فصل گذشته در پایان هفته یازدهم با 21 و 20 امتیاز جایگاه‌های دوم و سوم را در اختیار داشتند اما امسال تیم‌های استقلال و سپاهان با همان تعداد امتیاز جایگاه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.
 
** مس  کرمان در حسرت برد
 
 تیم فوتبال مس کرمان در پایان هفته یازدهم لیگ سیزدهم طعم پیروزی را نچشیده‌ بود اما در لیگ چهاردهم تیم‌های فوتبال ملوان و نفت مسجد سلیمان توانستند حداقل یک برد را تا پایان هفته یازدهم کسب کنند.
 
** کمترین شکست
 
 تیم های فوتبال فولاد خوزستان ، سپاهان اصفهان، تراکتور سازی و نفت تهران در یازده هفته لیگ سیزدهم دو باخت را تجربه کردند در لیگ چهاردهم تیم‌های فوتبال تراکتور سازی و سپاهان با یک باخت در پایان هفته یازدهم کمترین باخت را تا الان به نام خود ثبت کردند.


 
** ضد تساوی

 
 تیم فوتبال فولاد خوزستان در پایان هفته یازدهم لیگ سیزدهم با مساوی کمترین تساوی را به نام خود ثبت کرد امسال تنها تیمی که در یازده هفته لیگ چهاردهم هیچ علاقه ای به تساوی نداشته استقلال تهران است. این تیم از یازده بازی خود 7 برد و 4 شکست به دست آورده است
 
** گلزن ها و گل نزن ها
 
 بهترین خط حمله لیگ سیزدهم حرفه ای در پایان هفته یازدهم در اختیار فولاد خوزستان است، چرا که فولادی‌ها در یازده بازی خود19 گل به ثمر رسانده بود، در فصل جاری این تیم تراکتور سازی است که بهترین خط حمله لیگ را در پایان هفته یازدهم به خود اختصاص داده است تراکتوری‌ها در این یازده بازی 21 بار موفق به گلزنی شدند.
 
 تیم فوتبال مس کرمان در پایان هفته یازدهم لیگ سیزدهم با 6 گل زده صاحب بدترین خط حمله لیگ بود در حال حاضر این عنوان به تیم های فوتبال ملوان و نفت مسجد سلیمان رسیده چرا که آنها در این یازده هفته 6 بار موفق به گلزنی شدند.
 
** دفاع‌های خوب و بد   
 
 تیم فوتبال پرسپولیس در پایان هفته یازدهم لیگ سیزدهم با 5 گل خورده صاحب بهترین خط دفاع بود اما امسال تا پایان هفته یازدهم این عنوان به سایپای کرج رسیده چرا که این تیم تا الان 6 گل دریافت کرده است.
 
تیم فوتبال فجر شهید سپاسی دریازده هفته لیگ سیزدهم 16گل دریافت کرده بود و عنوان بدترین خط دفاع را به خود اختصاص داده  بود اما این عنوان در لیگ چهاردهم به راه آهن رسیده چرا که این تیم در این یازده هفته بیست بار دروازه اش توسط حریفانش باز شده است.


 
**بیشترین صعود به رده  بالای جدول   
 
تیم فوتبال سایپای البرز که در پایان هفته یازدهم لیگ سیزدهم با 13 امتیاز در جایگاه  دهم جدول رده بندی قرار داشت، در فصل جاری در پایان هفته یازدهم‌ 16 امتیازی است و جایگاه ششم را به خود اختصاص داده است. سایپا نسبت به فصل گذشته بیشترین صعود را در جدول رده بندی داشته است.
 
  بعد از سایپا، تیم‌های فوتبال تراکتور سازی و استقلال بیشترین صعود را در جدول دارند.
 
** بیشترین سقوط
 
تیم های فوتبال پرسپولیس و گسترش فولاد خوزستان فصل گذشته از یازده بازی خود به ترتیب 20 و 16 امتیاز کسب کرده اند و رتبه‌های سوم و هفتم را به خود اختصاص داده بودند اما امسال با وجود تغییر و تحولات در کادر فنی شان به ترتیب در جایگاه های نهم و سیزدهم جای گرفتند به این ترتیت این دو تیم بیشترین سقوط را در جدول داشتند.
 
** بالانشینی کاذب
 
تیم فوتبال داماش گیلان در پایان هفته یازدهم لیگ سیزدهم با 13 امتیاز در جایگاه هشتم قرار داشت اما در پایان فصل سیزدهم لیگ دسته یک سقوط کرد، امسال هم تیم‌های تازه صعود کرده به لیگ برترهمچون پدیده و پیکان به ترتیب با 16 و 12 امتیاز در جایگاه های هفتم و دهم قرار دارند باید دید در پایان فصل آنها هم به سرنوشت داماش گرفتار می‌شوند یا نه!
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار