مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم از آغاز کاشت سیر در یک هزار و 800 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان طارم خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛وبه نقل از روابط عمومی جها کشاورزی طارم، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم با بیان این مطلب گفت : با فرا رسیدن فصل پاییز کاشت محصول سیر در شهرستان طارم آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود در صورت وجود بارندگی و تامین آب مورد نیاز سطح زیر کشت این محصول به یک هزار و 800 هکتار برسد.

زنگنه افزود: با توجه به کمبود آب در زمان کاشت محصول سیر و پیش‌بینی خشکسالی طی امسال نسبت به سال گذشته، پیش‌بینی می‌شود سطح زیر کشت سیر امسال در شهرستان طارم کاهش 18 تا 20 درصدی داشته باشد.

وی ادامه داد : محصول برداشتی از این سطح در حدود 72 هزار تن محصول تر برآورد می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم تصریح کرد : تعداد بهره‌بردارانی که امسال در شهرستان طارم اقدام به کشت محصول سیر می‌کنند حدود یک هزار و 200 نفر برآورد شده است.

زنگنه اضافه کرد : سیر یکی از محصولات مهم و با ارزش شهرستان طارم محسوب می‌شود که با توجه به کیفیت بالای آن قسمت عمده‌ای از محصول تولیدی علاوه بر تامین نیاز داخل کشور به کشورهای مختلفی همچون روسیه، آذربایجان و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

وی تصریح کرد :ارقام سیر مورد کشت در شهرستان طارم شامل سیر قرمز، سیر صورتی، سیر سفید و سیر محلی است که همه ساله در ماه‌های اردیبهشت و خرداد برداشت و به بازار عرضه می‌شود.

این مسئول با اشاره به مشکلات سیرکاران طارمی اظهار کرد: مهم‌ترین مشکل سیرکاران این شهرستان سنتی بودن روش کاشت و برداشت و بالا بودن هزینه‌های تولید و نبود واحدهای فرآوری، بسته‌بندی و سردخانه برای این محصول می باشد.

زنگنه با بیان اینکه امید است با تمهیدات لازم این مشکلات در سال‌های آینده برطرف شود خاطر نشان کرد :از اقدامات انجام شده برای سیرکاران روش‌های نوین کاشت، داشت و برداشت و تامین نهاده‌های لازم از سوی جهاد کشاورزی شهرستان طارم طی سال جاری اشاره کرد




 انتهای پیام/ش
برچسب ها: کاشت ، سیر ، طارم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.