يك كارشناس سياست خارجي گفت: رژیم صهیونیستی معتقد است که خطر اصلی در منطقه از جانب ایران است و همواره مقامات آمریکایی را به حمله نظامی عليه کشورمان ترغیب می‌کند.

"حسین کنعانی‌مقدم "در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران گفت: اختلافي که سال‌هاست میان آمریکا و رژیم صهیونیستی بر سر مسئله خاورمیانه وجود دارد این است که اسرائیل اولویت اول خود در منطقه را به ایران اختصاص داده است این در حالی است که دغدغه اصلی غرب در منطقه مسئله سوریه است.
 
وی افزود: رژیم صهیونیستی معتقد است که خطر اصلی در منطقه از جانب ایران است و همواره مقامات آمریکایی را به حمله نظامی به کشورمان ترغیب می‌کند.
 
کنعانی‌مقدم ادامه داد: در سال 54 هنگامی که نیروگاه اتمی بوشهر در دستور ساخت قرار گرفت گلدن مایر سیاست‌مدار اسرائیلی به کنگره آمریکا رفت و اذعان داشت كه ایران هسته‌ای به معنای نابودی اسرائیل است کنگره آمریکا نیز جهت تضمین امنیت رژیم صهیونیستی در قبال تهدید احتمالی ایران مصوباتی را در دستور کار خود قرار داد که عبارت بودند از این که امنیت اسرائیل به منزله امنیت آمریکا خواهد بود و یا اینکه ایران هیچ گاه به سلاح هسته ای دست پیدا نخواهد کرد.
 
این کارشناس سیاست خارجی گفت: در این برهه از زمان و پس از پیروزی انقلاب اسلامی صهیونیست‌ها معتقدند که مقامات آمریکایی نتوانستند به تعهدات خود در قبال حمایت از این رژیم عمل کنند و ایران در یک قدمی رسیدن به ساخت سلاح اتمی قرار دارد.
 
کنعانی‌مقدم با اشاره به اظهارات اخیر" نتانیاهو" مبنی براینکه هر چه تحریم ها علیه ایران بیشتر باشد تعداد سانتریفیوژها این کشور نيز بیشتر خواهد شد تصریح کرد: این اظهارات نتیجه اطلاعات غلطی است که از جانب منافقین در اختیار صهیونیست‌ها قرار می‌گیرد و این رژیم هنوز به این باور نرسیده است که ایرانی‌ها در بحث فناوری هسته‌ای به خودکفایی رسیده‌اند و هرگونه پیشرفت ایران در فناوری هسته‌ای هیچ ارتباطی به تحریم یا عدم تحریم ایران ندارد.  
 
وي درباره موضع‌گیری‌های دو پهلوی رژیم صهیونیستی در قبال گروه‌های تروریستی در منطقه گفت: استراتژی رژیم صهیونیستی در منطقه ایجاد فتنه و از بین بردن ارتش و نیروهای دفاعی کشورهای اسلامی به ویژه کشورهای حاضر در جبهه مقاومت است كه یکی از روش‌های اصلی آن‌ها جهت رسیدن به این هدف ایجاد گروه‌های تروریستی در منطقه است.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: مسئله‌ای که امروز به دغدغه اول آمریکا و رژیم صهیونیستی تبدیل شده این است که در صورت ناتوانی آمریکا در کنترل گروه‌های تروریستی در منطقه چه بسا همین گروه‌ها به تهدیدی جدی علیه مواضع رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی مبدل شوند همان گونه که پیش از این القاعده در افغانستان مشکلات زیادی را برای آمریکا ایجاد کرده بود.  

انتهای پیام/

برچسب ها: نتانیاهو ، مقاومت ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار