نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفتگوی اختصاصی با شبکه فاکس نیوز تاکید کرد هم باید داعش را شکست داد و هم باید جلوی دستیابی ایران را به توانمندی گسترده هسته ای گرفت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، مشروح مصاحبه چند روز گذشته نخست وزیر رژیم صهیونیستی با فاکس نیوز منتشر شد. 

بنیامین نتانیاهو در ابتدا گفت ایران تلاش می‌کنند به توافقی برسند که توان آنها را در تولید اورانیوم غنی شده حفظ کند و در عین حال می خواهند طبق این توافقنامه همه تحریمها علیه ایران لغو شود. این چیزی است که آنها دنبال می کنند. آنها نباید به این توافقنامه برسند. 

وی مدعی شد اگر ایران به سلاح اتمی دست پیدا کند خطری بسیار بزرگ برای آینده جهان ما و تهدیدی بزرگ نه فقط برای اسرائیل بلکه برای آمریکا هم خواهند بود. باید جلوی آن گرفته شود. شکست دادن داعش بسیار مهم است و من کاملا از آن حمایت می کنم. من از تلاشهای اوباما رئیس جمهور آمریکا در این خصوص صد در صد طرفداری می کنم اما اینکه داعش را شکست دهیم و در عین حال بگذاریم ایران ادامه قابلیت هسته‌ای‌اش را داشته باشد، این به معنای باختن در جنگ است. ما باید هر دو را با هم انجام دهیم یعنی هم داعش را شکست دهیم و هم جلوی دستیابی ایران را به توانمندی هسته ای بگیریم. 

نتانیاهو گفت من این حرف را در مطبوعات شنیده ام که برخی می گویند ما به ایران برای جنگیدن با داعش امتیازاتی در توافق هسته ای بدهیم. چه نیازی به این کار است. به نظر من هیچ نیازی به این کار نیست. ما مجبوریم با داعش بجنگیم و در عین حال هر کاری که لازم باشد برای جلوگیری از ایران برای داشتن ظرفیت بالای هسته‌ای انجام دهیم. 

نتانیاهو در ادامه مدعی شد اصلا آنها(ایران) چه نیازی به غنی سازی دارد. اصلا آنها چه نیازی به سانتریفوژ دارند. آنها می گویند غنی سازی را برای تولید انرژی غیرنظامی هسته ای می خواهند. این حرف اصلا درست نیست. هفده کشور بزرگ جهان نظیر مکزیک، کانادا، اندونزی و دیگران برنامه غیرنظامی انرژی هسته ای دارند. آنها حتی یک سانتریفوژ هم ندارند. از این رو هیچ دلیلی وجود ندارد که ایران باید غنی سازی و سانتریفوژ داشته باشد، اگر ایران سانتریفوژ و غنی سازی اورانیوم را داشته باشد می خواهد آن را گسترش دهد و سانتریفوژهای بیشتری داشته باشد. آنها به این شکل از توافقنامه دور می شوند و ابتدا صدها سانتریفوژ و احتمالا هزاران سانتریفوژ می سازند و با این توافقنامه شما به آنها این ظرفیت را می دهید که در کوتاه مدت ، در عرض چند هفته یا چند ماه، این سانتریفوژها را فعال کنند و اورانیوم تولید کنند. هیچ دلیلی در روی زمین وجود ندارد که این کار را انجام دهیم. 

نتانیاهو در ادامه گفت آمریکا ما را در جریان بحثها می گذارد. ما متحدان نزدیک یکدیگر هستیم. اما اینکه آمریکا از نبود غنی سازی و نبود سانتریفوژ در توافقنامه با ایران فاصله بگیرد، این توافقنامه بد می شود و هر چه بیشتر از این مسئله فاصله بگیرد توافق خیلی بدی خواهد شد. هر چه به این موضع نزدیکتر شویم که ایران هیچ ظرفیت غنی‌سازی نداشته باشد یا حداقل این ظرفیت را داشته باشد، توافق بهتر می‌شود. ما در نهایت خواهیم دید که توافقنامه چگونه خواهد بود. 

نتانیاهو بار دیگر مدعی شد من حماس و داعش را شاخه های یک درخت سمی می‌دانم. ما با حماس جنگیده‌ایم. اکنون شما(آمریکا) با داعش می‌جنگید. اما در این میان ما نباید حواسمان از ایران پرت شود.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۱۴:۱۴ ۱۴ مهر ۱۳۹۳
داعش که عوامل خودت هستند
آخرین اخبار