تمایل سرمایه گذاران کشورهای خارجی برای حضور در بازار سرمایه ایران افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رشت ، معاون وزير صنعت معدن تجارت و رئيس سازمان توسعه تجارت كشور در سفر به گیلان و بازدی از توانمندی های اقتصادی ، صنعتی و گردشگری منطقه آزاد انزلی در نشست با مدیران و کارشناسان این منطقه گفت: تمايل كشورهای مختلف برای سرمايه گذاری در ايران افزایش یافته است.

ولی ا... افخمی راد ، منطقه آزاد انزلی را دارای ظرفيت های ويژه ای دانست و افزود : شناخت بازار كشورهای هدف به ويژه حاشيه خزر از برنامه های مناسبی است كه سازمان در دستور كار خود قرار داده است .

مدیر عامل سازمان سازمان منطقه آزاد انزلی هم در این نشست با ارائه گزارشی از توانمندی ها و ظرفيت های منطقه در حوزه های تجاری، ترانزيتی و گردشگری، اقدمات سازمان منطقه آزاد انزلی را در خصوص رونق فضای كسب و كار از طريق راه اندازی تالار اختصاصی بورس كالا، اجرای مصوبه كالای همراه مسافر و اعمال مزايا و معافيت های قانونی برای توليدكنندگان فعال در محدوده منطقه تشريح کرد.

رضا مسرور با بيان اينكه اتصال بورس كالای منطقه به كشورهای حاشيه خزر ،فعال سازی كريدور نوستراك و چين –اكتائو- انزلی ،تكميل زيرساخت های ضروری مانند مجتمع بندری بندر كاسپين و راه آهن قزوين – رشت- انزلی ، توسعه مبادلات تجاری با ديگر كشورها و توسعه و زير ساخت های گردشگری را از مهمترين برنامه های اين سازمان برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی اعلام کرد .

رئيس سازمان توسعه تجارت كشور در پایان این نشست از طرح های عمرانی ، عملیات ساخت بندر كاسپين ، محدوده های تجاری ، ساحلی و گردشگری و واحد توليدی صادر كننده پوشاک در شهرک صنعتی منطقه آزاد انزلی دیدن کرد .


انتهای پیام




برچسب ها: گیلان ، منطقه ، آزاد ، انزلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.