دکتر سرخی گفت: تحقیقات نشان داده که احتمال سرطان در معتادان به تریاک بیشتر از دیگر افراد است.

دکتر محمد سرحی متخصص اورولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، در خصوص تومور مثانه گفت: تومور مثانه در مردان چند برابر زنان شایع‌تر است که تحقیقات دلیل عمده ابتلا به این سرطان را مصرف تریاک اعلام کرده است که البته خطر ابتلا در مردانی که مصرف کننده تریاک به همراه سیگار هستند، بیشتر است. 

وی ادامه داد: البته عوامل دیگری هم ابتلا به سرطان مثانه موثر هستند به عنوان مثال کسانی که در صنایع لاستیک سازی یا رنگ سازی کار می‌کنند احتمال ابتلای آن‌ها بیشتر است. 

سرحی با اشاره به اینکه تومور معمولا در افراد بالای ۴۵ سال بروز پیدا می‌کند اظهار داشتک اولین علائم این سرطان وجود خون در ادرار بدون درد است که گاهی اوقات هم این خون با عفونت و درد همراه است. 

وی تصریح کرد: اولین راه تشخیص تومور کلیه سونوگرافی است که اگر سونوگرافی مشکوک باشد ولی تست ادرار منفی باشد فرد باید عکس رنگی کلیه بگیرد تا تشخیص او صد در صد شود. 

وی افزود: اگر سرطان در مراحل اولیه تشخیص داده شود تومور خارج می‌شود اما اگر سرطان در مرحله پیشرفته باشد کل مثانه خارج می‌شود که تنها در 10درصد افراد مبتلا به سرطان مثانه کل مثانه برداشته می‌شود. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار