هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی در اینچئون کره جنوبی با درخشش بی‌سابقه کاروان ایران در تمامی ادوار حضور خود، در این سری از رقابت‌ها خاتمه پیدا کرد.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران؛ هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی به میزبانی کره جنوبی به پایان رسید، بر این اساس کشور چین با کسب 151 مدال طلا، 109 نقره و 83 برنز و در مجموع 343 مدال در رده نخست جدول مدال‌های بازی‌های آسیایی قرار دارد.

کره جنوبی میزبان این رقابت‌ها نیر با کسب 79 مدال طلا، 71 نقره و 84 برنز و در مجموع 234 مدال جایگاه دوم را به خود اختصاص داد.

ژاپن نیز با کسب 47 مدال طلا، 76 نقره و 76 برنز و در مجموع 199 مدال در رده سوم قرار گرفت.

همچنین قزاقستان با کسب 28 مدال طلا، 23 نقره و 33 برنز و در مجموع 84 مدال جایگاه چهارم را از آن خود کرد.

کاروان اعزامی کشورمان نیز با کسب 21 مدال طلا، 18 نقره و 18 برنز و در مجموع 57 مدال در جایگاه پنجم جدول توزیع مدال رقابت‌های آسیایی اینچئون قرار گرفت.

از حاشیه این دوره از رقابت‌ها می توان به قضاوت نادرست و بعضا قرض ورزانه داوران این سری از رقابت‌ها نسبت به وزشکاران کشورمان اشاره کرد.

این ناداوری‌ها تا جایی ادامه پیدا کرد که حتی رئیس کنفدراسیون آسیا به این مساله نیز توجه داشته است.

 این نزول کمی طبیعی باشد، چراکه کاروان ایران نسبت به دوره گذشته 88 نماینده کمتر داشت و به گفته مسئولان کاروان امسال به صورت کیفی به بازی‌های آسیایی اعزام شده بود. از طرفی هم شرایط بودجه فدراسیون‌ها در این دوره نسبت به ادوار گذشته متفاوت بود. با وجود تمام مشکلاتی که کاروان ایران داشت و محدودیت‌های مالی که برای کمیته ملی المپیک پیش آمد، سعی شد شرایطی به وجود بیاید که ورزشکاران این مشکلات را احساس نکنند.
نکته جالب عملکرد تاریخی بانوان بود که موفق شدند 2 طلا، 7 نقره و 7 برنز و در مجمع 16 مدال برای ایران بدست آوردند تا نقش مهم و پررنگی در کنار مردان داشته باشند.

انتهای پیام/

این نزول کمی طبیعی باشد، چراکه کاروان ایران نسبت به دوره گذشته 88 نماینده کمتر داشت و به گفته مسئولان کاروان امسال به صورت کیفی به بازی‌های آسیایی اعزام شده بود. از طرفی هم شرایط بودجه فدراسیون‌ها در این دوره نسبت به ادوار گذشته متفاوت بود. با وجود تمام مشکلاتی که کاروان ایران داشت و محدودیت‌های مالی که برای کمیته ملی المپیک پیش آمد، سعی شد شرایطی به وجود بیاید که ورزشکاران این مشکلات را احساس نکنند و حتی تا آخرین لحظه هم تلاش شد تا از لحاظ مالی شرایطی به وجود بیاید که ورزشکار بداند، مورد توجه است. - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930712000055#sthash.Y2EnSyud.dpuf


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار