پولادگر: بعيد می‌دانم نتايج گوانگژو را تكرار كنيم/ امسال، سال تكواندو بانوان است

رئيس فدراسيون تكواندو با بيان اينكه امسال سال تكواندوی بانوان است، گفت: باتوجه به شرايط موجود بعيد می‌دانم در بازی های آسیایی اينچئون نتايج گوانگژو را تكرار كينم.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران؛ سیدمحمد پولادگر در نشست خبری رشته های اعزامی به بازی های آسیایی اینچئون اعلام كرد: امسال سال خوبی برای تكواندوی كشورمان بوده و ما از ابتدای سال موفقيت‌های ارزشمندی را به خصوص در بخش بانوان كسب كرده ايم. و به همين دليل می‌توان امسال را سال تكواندوی بانوان ناميد. شاخص‌ترين نتيجه بانوان در سال 93 مدال طلای ارزشمند كيميا عليزاده به عنوان اولين مدال المپيك بانوان در تاريخ ورزش ايران دانست كه خوشحالم اين مدال به نام ورزش تكواندو به ثبت رسيده است. تیم سه نفره ایران در المپیک نانجینگ نتایج رضایت بخشی را داشت و به دو مدال طلا و یک برنز دست یافت. امیدوارم موفقیت های تکواندو ایران در بازی های آسیایی اینچئون هم ادامه داشته باشد، چراکه این بازی ها سنگ محک ورزش ایران است.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال در فروردین ماه نایب قهرمان مسابقات جهانی نوجوانان برای اولین بار در بخش بانوان شدیم. در مسابقات قهرمانی آسیا در بخش مردان مقام قهرمانی را بدست آوردیم که در شرایط سخت و دشواری بود. در پومسه قهرمانی آسیا هم برای اولین بار در مجموع مردان و زنان قهرمان شدیم. در رقابت های جهانی پاراتکواندو برای نخستین بار عنوان سوم را کسب کردیم و در اولین دوره مسابقات جهانی نونهالان در دو بخش دختران و پسران قهرمان شدیم. با این حال بسیار امیدواریم برای بازی های آسیایی انتظارات را برآورده کنیم.

او درخصوص پیش بینی اش از مدال آوری تکواندو در بازی های آسیایی اینچئون یادآور شد: شرایط ما نسبت به بازی های آسیایی دوره قبل در گوآنگجو متفاوت است. این بار کره ای ها میزبان هستند و تجربه نشان داده که کره ای ها هربار میزبان بوده اند نهایت بهره برداری را از این موقعیت داشته اند. یکی از رشته هایی که کره ای ها روی مدال آوری آن حساب کرده اند، مسابقات تکواندو است و به همین دلیل مسابقات تکواندو تقریبا اواخر بازی ها برگزار می شود.

پولادگر با اشاره به قهرمانی ایران در رقابت های قهرمانی آسیا افزود: ما قهرمان آسیا شدیم و در همه اوزان مدال گرفتیم. در ازبکستان شرایط سختی داشتیم اما با پشتوانه فنی خوب تکواندوکاران به موفقیت رسیدیم. در هر صورت برای اینچئون شرایط ما با سایر رشته ها متفاوت است به همین دلیل مدال ما ارزشمندتر خواهد بود.

رییس فدراسیون تکواندو درخصوص شرایط تیم ملی قبل از اعزام به بازی های آسیایی گفت: شرایط آماده سازی تیم های ملی به دلیل مشکلات مالی و بخاطر بلاتکلیفی ورزش برای انتخاب وزیر و نیز انتخابات کمیته ملی المپیک کمی دچار بحران شد و قطعا این مشکلات روی نتایج کاروان ایران در اینچئون تاثیرگذار خواهد بود. غیرمنطقی است اگر در این مورد فکر نکنیم. با این حال از زمانی که شرایط مهیا شد واقعا به رشته های مدال آور نگاه ویژه ای شده است و وضعیت متفاوتی را می بینیم. البته ما هم برنامه های خود را به دلیل کمبود بودجه در این مدت برنامه های خود را تعدیل کردیم، اما همه برنامه های مربوط به تیم ملی به اجرا درآمد. آخر این هفته به رقابت های انتخابی المپیک در قزاقستان می رویم و در بازگشت کمتر از یک ماه دیگر در اینچئون مسابقه داریم.

پولادگر در مورد نامه كميته ملی المپيك به فدراسيون جهانی تكواندو گفت: باتوجه به مشكلات پيش آمده در مسابقات قهرمانی آسيا كه خردادماه در ازبكستان برگزار شد، اعتراض خود را نسبت به برخی موارد به فدراسيون جهانی ارسال كرديم تا این مشكلات در اينچئون تكرار نشود. اولين تأثير اين نامه هم که فکر می کنیم اعتراض ما مورد قبول واقع شده،‌ انتخاب يك ناظر بی‌طرف از سنگاپور بود. ما بعد از قهرمانی به فدراسیون جهانی نامه اعتراض آمیز نوشتیم که حرف و حدیثی نباشد. بعضی از اظهارنظرها بعد از این نامه به نوعی مغرضانه و ناشی از بی اطلاعی بود که گفتند برای باخت احتمالی در اینچئون توجیه می کنیم. این طور نیست چون شرایط ما در ازبکستان سخت بود.

وی افزود: اتحادیه آسیا نهایت تلاش خود را در برگزاری و داوری کرد تا ما قهرمان نشویم و تخلفاتی در این مورد صورت گرفت و ما را وادار به اعتراض کرد. رونوشت همان نامه را برای اعتراض به کمیته ملی المپیک دادیم، تا آنها به فدراسیون جهانی اعتراض کرده و ما مشکلی درمورد داوری های اینچئون نداشته باشیم. در مسابقات ازبکستان تعداد داوران دعوت شده از کره هشت داور بود در حالیکه طبق قانون هر یک از کشورهای اتحادیه آسیا تنها 2 داور می توانند در مسابقات داشته باشند. در تمام مسابقاتی که ورزشکاران ما حضور داشتند یکی از داوران کنار یا وسط کره ای بود و در یک بازی هم داور کره ای کنار زمین به داور وسط تحکم می کرد و ما هم اعتراض کردیم.

رییس فدراسیون تکواندو گفت: در یکی از مسابقه ها در ازبکستان درگیر شدیم. ناضر مسابقات که کره ای بود ذوالقدری را تهدید کرد و به من هم توهین شد. شکایت ما درخصوص داور کره ای الاصل مسابقات هم بود و فکر نمی کنم این اعتراضات چیز عجیبی باشد!

او در پاسخ به سوالی درباره سیستم چرخشی استفاده از مربیان عنوان کرد: بر مبنای تفکر جمعی به این تصمیم رسیده ایم و پایبند این تصمیم هستیم اما شرایط ما فعلا تغییر کرده است. مسابقات کسب سهمیه المپیک دست ما را در تغییر و تحولات کادرفنی بسته است. در بازدید وزیر ورزش گودرزی از ما پرسید چطور در فاصله کوتان تا اینچئون، تکواندوکاران را به مسابقات انتخابی المپیک خواهیم برد و ما هم اعلام کرده ایم برای آن برنامه ریزی کرده ایم و ناگزیریم انگیزه بازیکنان حفظ شود. زمانی سهمیه المپیک به وزن بود و می توانستیم فرد دیگری را جایگزین کنیم مثل المپیک پکن که بهزاد خداداد سهمیه گرفت و به جای او رضا نادریان اعزام شد و یا برای المپیک نانجینگ اصلانی سهمیه گرفت و اسحاقی به بازی ها اعلام شد. اما حالا با تغییر شرایط سهمیه به بازیکن داده می شود. و در صورت اقتضای شرایط باز هم تغییراتی در کادرفنی خواهیم داشت.

رییس فدراسیون تکواندو با بیان اینکه نتیجه گرایی ممکن است روی شرایط روحی مردن تاثیرگذار باشد،‌ گفت: در المپیک پکن به خاطر شرایط بد کاروان ایران مسابقات از سیما پخش نشد و حالا هم نباید ورزشکاران را تحت فشار قرار داد و این نگرانی وجود دارد نتیجه گرایی ممکن است روی شرایط روحی جامعه تاثیر داشته باشد. ورود فوتبال به جام جهانی سوای نتیجه ارزشمند است و دیدیم روی نشاط مردم هم تاثیر داشت و در بازی های المپیک آسیایی و جهانی هم باید تلاش کنیم این فشار برداشته شده تا به موفقیت لازم برسیم.

وی در دفاع از عملکرد سرمربی تیم ملی برای انتخابی ها عنوان کرد: بخاطر انتخابی ها بحث داشتیم و اعتقاد داشتم نیازی به مسابقه گزینشی نیست. بعد از انتخابی مسابقات قهرمانی آسیا، اسبقی معرفی شد اما به گزارش کادرفنی عملکرد معتمد در تورنمنت آلمان بهتر بود و من اعلام کردم از معتمد استفاده شود اما مقانلو با دفاع از انتخابی برگزار شده اسبقی را به میدان قهرمانی آسیا فرستاد و نتیجه هم گرفت. من به پافشاری و اصرار مقانلو برای انتخابش احترام می گذارم و در انتخابی آخر اصلا قرار نبود یوسف کرمی فیکس شود!

پولادگر ادامه داد: احمد محمدی در وزن هفتم بدون اطلاع ما اردوی تیم ملی را ترک کرد و ما به مربی اش گلایه کردیم که اگر قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را داشته چرا از ابتدا نگته تا روی تکواندوکار دیگری سرمایه گذاری می کردیم.

وی درباره پيش‌بينی خود از نتايج بازی‌های آسيايی‌ اينچئون تصریح کرد: تیم قدرتمندی در اين بازی ها داريم اما باز هم تكرار نتايج بازی های آسيايی 2010 گوانگژو بسيار سخت است و بعيد می‌دانم اين نتايج را بتوانيم در اینچئون تكرار كنيم. تغییراتی در ترکیب تیم داشته ایم اما کم توان و بی تجربه نیستیم.

رییس فدراسیون تکواندو در مورد شرایط تیم ملی بانوان هم گفت: برای بانوان ما اردوهای خوبی برگزار کرده ایم. در وزن هشتم اکرم خدابنده شرایط خوبی برای کسب مدال طلا در مسابقات قهرمانی آسیا داشت اما این اتفاق به هر دلیلی صورت نگرفت ولی ما شرایط خوبی داریم. مسابقه تدارکاتی خوب برای بانوان ما همین رقابت های سیزم بود که تیم های خوب قهرمان جهان چین و برزیل حضور داشتند و ما هم به سختی توانستیم با 4 مدال طلا در این مسابقات قهرمان شویم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار