یک روان‌شناس گفت: انسان‌های مضطرب و خشمگین در روابط اجتماعی، خانوادگی و دوستی دچار مشکل می‌شوند و جهه‌ی خوبی از خود برای دیگران به جای نمی‌گذارند.

مهین عیوض‌زاده روان‌شناس در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: انسان دارای چهار مولفه‌ی احساس، فکر، عمل، فیزیولوژی‌ است که استرس و خشم‌ در طبقه‌ی مولفه‌ی احساس قرار دارد.
 
وی افزود: هر چهار مولفه‌ در رابطه تنگاتنگ‌ با یکدیگر‌ هستند، وقتی فرد می‌خواهد خشم و استرس خود را کنترل کند ابتدا محتوای‌ فکر را بررسی‌ می‌کند و اگر به این نتیجه رسید که افکار ناکار آمد هستند و تولید استرس می‌کنند، باید آن اخطار بد را از بین ببرد و احساس خود را تغییر دهد.
 
عیوض زاده بیان کرد: شخص عصبانی بر اساس احساس از یک وضعیت  آنی در دم ناراحت شده و خشم خود را بروز می‌دهد که این کار موجب تخریب رابطه وی با اطرافیان می‌شود.
 
این روانشناس‌ ادامه داد: انسان‌های مضطرب و خشمگین در روابط اجتماعی، خانوادگی،دوستی دچار مشکل می‌شوند و وجهه‌ی خوبی نزد دیگران ندارند.
 
عیوض زاده با تاکید بر اینکه والدین الگوی فرزندان هستند تصریح کرد: در محیط خانوادگی فرزندان والدین را الگو قرار می‌دهند و بهتر است به فرزندان والدین را الگو قرار می‌دهند و بهتر است به جای این که پدر یا مادری مضطرب و عصبانی باشیم به کودکان یاد دهیم تا در صورت بروز مشکل عصبانیت خود را کنترل کنند و از استرس و خشمگین شدن دوری ورزند.
 
وی خاطر نشان کرد: فرد برای از بین بردن افکار ناکارآمدی که موجب استرس می‌شوند  در مرحله‌ی اول نیازمند قبول واقعیت مسئولیت و کنترل افکار و رفتار است و در مرحله‌ی دوم مشاور و روان شناس می‌توانند فرد اصلاح طلب را کمک کرده تا از باورهای غیر منطقی و شناخت‌های معیوب دوری کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: تاثیر ، خشونت ، مضطرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار